Monitor gasnie!

Autor: voice (po.co_at_komu.dzis)
Data: Fri 05 Sep 2003 - 11:58:31 MET DST

Witam!

Dwa tygodnie temu kupilem nowy monitor - Samsung SyncMaster 757MB.
Teraz jednak dzieje sie dziwna rzecz i nie wiem jak to wytlumaczyc. Moze
Wy cos doradzicie.

Problem jest taki, ze gasnie obraz (ekran czarny, nic nie widac - jakby
monitor byl wylaczony) oraz miga dioda sygnalizujaca wlaczenie
zasilania. Dioda miga znacznie szybciej niz wtedy, kiedy monitor jest
"normalnie" wylaczony. Sygnalizuje jakis blad?

Nie potrafie powiedziec kiedy cos takiego sie dzieje, bo spotkalem sie z
tym dopiero 2 razy. Pierwszy raz, kiedy przelaczylem w tryb
1600x1200_at_72Hz. Monitor pracowal ze 2 minuty i zgasl. Drugi raz dzisiaj,
po wlaczeniu komputera. Rozdzielczosc byla taka sama jak wczoraj - a
wczoraj pracowalem na nim caly dzien i nic sie nie dzialo! (1280x1024_at_85Hz)
Po wylaczeniu i wlaczeniu moniotra (przyciskiem sieciowym) znow pojawial
sie obraz - jednak nie na dlugo - tyle tylko ze zdazylem zmienic
rozdzielczosc na mniejsza.

Dodam ze nie przekraczam maksymalnych czestotliwosci odswiezania.
Monitor ma max:
- dla 1600x1200 - 76Hz
- dla 1280x1024 - 89Hz

A moze to nie wina monitora tylko karty graficznej? Mam Rive TNT 2. Ale
przeciez ona obsluguje wszystkie te tryby!

A moze system? Mam win2k.

Prosze poradzcie co robic. Brac monitor i jechac do sklepu oddac czy
szukac u siebie przyczyny?

pozdrawiam,
voice