Re: Cichy zasilacz?

Autor: lik (lik_at_lik.pl)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 14:32:57 MET DST

Użytkownik "Shaman" <mynews_at_space.pl.usunto> napisał w wiadomości

> [...]
zaś
> zasilacz z dwoma wentylami to rurka która na jednym końcu na wentyl
> wtłaczający a na drugim wentyl wyciągający.. i wyobraź sobie że przez
> obydwie te rurki przepływa tyle samo powietrza w jednostce czasu!
> (zakładając że wentyle mają tą samą liczbę obrotów i pomijając drobne
sprawy
> z oporami powietrza i róznicami ciśnień).
>
> kapujesz?
>
> żeby przepływało więcej powietrza to obydwa wentyle musiałyby być z jednej
> strony rurki (czyli na tylnej ściance zasilacza)

no tak, to oczywiste - podłaczanie dwuch witraków szeregowo nie ma sensu,
jęzeli już to tylko równolegle - w tym masz całkowitą rację
 - ale nie o tym pisałem - nie mówie o podłączaniu dwóch wentylatorów w
jakiejkolwiek konfiguracji do jednego zasialcza

przesiadłem się z konfiguracji 1 wiatrak w zasilaczu na konfiguracje 1
słabszy w zasilaczu + 1 słabszy w obudowie (z tyłu)
w ten sposób mam o wiele lepsze chłodzenie - z powodu lepszej cyrkulacji, a
nie większego strumienia powietrza, no i o wiele ciszej - o to tu chodzi

dla mnie to było dość zaskakujące że można naprawdę sporo zejść z głośności
stosując zamiast jednego wysokoobrotowego (4500) dwa wentylatory po np.
1500obr - i to nie używam żadnych wysokobudżetowych wentylatorów
(CoolerMastery po 30 z/sztuka)

tak, właśnie chodzi o cyrkulację

pozdr
lik