Stary laptop Ascom Paradigma

Autor: Marcin Kręcioch (sikrecim_at_wsi.edu.pl)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 12:03:13 MET DST

Witam!
Jakiś czas temu drapnąłem za przysługę starego laptopa szefa: Ascom
Paradigma 486dx2 (SL enhancements, model kt50-MNB-I). Pech chciał, że w dniu
kiedy go zabierałem podłączałem zasilanie i coś tam troszkę zachrobotało,
zresztą jak zwykle. Ale laptop już się nie uruchomił. Na googlach znalazłem
kiedyś bardzo stare (1997) ogłoszenie o naprawianiu właśnie Paradigm co daje
mi jakieś światełko w tunelu, że jest jakaś możliwość przywrócenia go do
życia. Może jeszcze żyje gentleman który wie co w tym cudzie techniki
piszczy.
Pokrótce problem: Start odbywa się bez problemu - matryca działa, pamięć
jest testowana, następnie wykryty jest dysk i koniec. Zwis. Boot z dyskietki
nie działa mimo poprawnych ustawień w bios. Po odłączeniu dysku bootowanie z
dyskietki przebiega bez problemu. Co więcej - dysk jest sprawny, bo przez
przejściówkę odczytałem go i sformatowałem na innym kompie.
Podejrzenie pada na kontroler, ale myślę że to już jest spory wydatek.
Próbowałem też ustawień ręcznych dysku (TOSHIBA MK2326FCH) w bios, ale
niestety bez rezultatu.

szukam jeszcze pomysłów co z tym zrobić
z góry dzięki za pomoc
Marcin Kręcioch