[OT] Cennik Administratora

Autor: SM (_nospam_sebolcs_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 03 Sep 2003 - 21:09:10 MET DST

Mam nadzieję, że nie było:)

 Cennik Administratora Sieci Komputerowej

 - Dzwonienie do mnie z pytaniem - 10 zł
 - Dzwonienie do mnie z głupim pytaniem - 20 zł
 - Wezwanie mnie do innego budynku - 5 zł / krok
 - Wezwanie mnie do innego miasta - 50 zł / km + benzyna
 - Jeśli przerywasz mi czytanie Newsów - 25 zł / artykuł
 - Dzwonienie do mnie zgłupim pytaniem którego nie umiesz sformułować -
 30zł
 - Twierdzenie że jestem niekompetentny, ponieważ nie umiem
 zinterpretować twojego nieumiejętnie sformułowanego problemu - 1000 zł
 + koszty uszkodzeń
 - Pytanie przez telefon bez uprzedniego skorzystania z helpu - 10 zł
 - Pytanie na które odpowiedź jest w manualu - 10 zł
 - Pytanie kiedy właśnie w coś gram - 20 zł
 - Dzwonienie do mnie z problemem który już raz poprawiłem - 100 zł
 - Twierdzenie ze to nie ty rozkonfiigurowałeś software lecz błąd jest
 po mojej stronie - 200 zł
 - Jeśli przerywasz mi kiedy właśnie próbuje zliczyć robaki biegające po
 moim ekranie - 35 zł I robak
 - Jeśli przerywasz mi kiedy próbuję poprawić komuś innemu problem - 45
 zł/h
 - Jeśli chcesz żebym wszystko rzucił i pognał naprawiać - 50 zł / h
 - Jeśli oczekujesz, że wyjaśnię ci jak coś naprawiłem - 60zł/h
 - Za spytanie się dlaczego nie działa coś nad czym aktualnie pracuję -
 70 zł/h
 - Za spytanie się o naprawę czegoś co już naprawiłem wczoraj - 25 zł /h
 - Za spytanie się o coś, o czym już wczoraj powiedziałem ci że
 naprawiłem,ale nie naprawitem - 85zł
 - Za twierdzenie ze moje poprawki nie działają, kiedy działają - 95 zł
 - Jeśli zawracasz mi głowę, kiedy w pokoju jest ktoś inny kto również
 może ci pomoc - 150zł
 - Wyjście do naprawy NATYCHMIAST po twoim telefonie - 1500 zł
 - Dzwonienie do mnie z problemem który mają "wszyscy w naszym
 zakładzie" i który "zatrzymuje całą prace". Jeśli pójdę go rozwiązać, a
ciebie
 nie będzie, i nikt nie będzie wiedział o co chodzi - 1000 zł.
 - Wyjaśnienie jakiegoś problemu w pół godziny przez telefon, kiedy
 chodzi o twój prywatny domowy komputer - 500 zł
 - Jeśli sam wyjaśnisz co stało się twojemu komputerowi i podasz jak go
 naprawić - 150 zł.
 - Za manie do mnie pretensji, jeśli cos sam naprawiłeś, pomimo moich
 ostrzeżeń żebyś niczego nie ruszał - 300 zł.
 - Za nie informowanie swoich współpracowników o tym - 850 zł.
 - Twierdzenie, ze miałeś na myśli napęd dyskietek, a powiedziałeś dysk
 twardy - 50 zł.
 - Po wymianie dysku twardego - 250 zł
 - Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez uświadomienie ci
 faktu istnienia podkładki pod mysz - 25 zł.
 - Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki optycznej, poprzez obrócenie
 podkładki pod nnysz o 90 stopni - 35 zł.
 - Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez wyczyszczenie rolek -
 50zł.
 - Naprawienie twojej "uszkodzonej" drukarki przez wymianę
 tonera/tuszu -35zł
 - Naprawienie CZEGOKOLWIEK "USZKODZONEGO" poprzez nacisniecie włącznika
 zasilania - 250 zł.
 - Naprawienie "zniszczonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie
 jakiegokolwiek dysku zewnętrznego - 200 zł.
 - Naprawa "zawieszonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie wtyczki do
 ethernetu - 375 zł.
 - Naprawienie "uszkodzonego" serwera nazw (NAME SERVER) poprzez
 włożenie odwrotnie złączki SCSI przez kogoś, kto przez przypadek znalazł
się w
 piątek po południu na miejscu, kiedy prawdziwy administrator właśnie
wyjechał
 na 2 tygodniowe wakacje - 400 zł + koszty zniszczeń.
 - Odwiedzenie twojego starego uniwersytetu i naprawa uszkodzonego
 monitora poprzez właczenie go do komputera - 50 zł
 - Wyjaśnienie że nie możesz się zalogować na jakiś serwer, bo nie masz
 tam konta - 10 zł.
 - Wyjaśnienie, że nie masz konta na maszynie, ponieważ użyłeś go do
 włamania na ten serwer - 500 zł.
 - Zapomnienie twojego hasła po zapamiętaniu go już manualnie - 25 zł.
 - Zmiana swojego hasła na serwerze, bez uprzedniego poinformowania mnie
 o tym fakcie i oczekiwanie że sprawdzę twoja pocztę - 50 zł.
 - Zmiana podziału pamięci / partycjonowania dysków bez uprzedniego
 zawiadomienia mnie 50 zł.
 - Instalowanie programów bez informowania mnie / wczesniejszego
 zezwolenia - 100 zł / program.
 - Techniczna pomoc i wsparcie dla powyższych programów - 150 zł I godz.
 (niezależnie czy znam ten program czy nie) :))
 - Wylanie coli na klawiaturę - 25 zł. + koszt klawiatury.
 - Wylanie coli na monitor - 50 zł. + koszt monitora.
 - Wylanie coli na procesor - 200 zł. + koszt procesora + płyty głównej +
 cogodzinne raty wysokości 150 zł. za ponowne instalowanie systemu.
 - Pozostawienie plików na desktopie 5 zł / plik, 10 zł / dzień.
 - Czyszczenie myszki spirytusem i ściereczką- 50 zł + koszt ściereczki
 +koszt spirytusu + koszty terapi .....
 - Przyniesienie i zainstalowanie swojej własnej orginalnej kopii Norton
 Utilities dla naprawy nowego komputera - 200 zł.
 - Przejechanie na koniec długiej listy stylów graficznych - 25 zł.
 - Położenie nóg na stole koło komputera po 10 kilometrowym biegu ze
 Sosnowca do Katowic - 50 zł.
 - Spędzenie 30 minut na określaniu na czym polega problem i następnych
 5 na wyjaśnianiu co trzeba zrobić, by usłyszeć w odpowiedzi "To
 dokładnie samo co pisało w małym okienku zanim pan przyszedł" - 40 zł.
 - Słuchanie twoich problemów z ustawieniem sieci, porada byś sprawdził
 czy masz włożona wtyczkę, usłyszenie odpowiedzi TAK, próba 5 innych
 rzeczy, próba identyfikacji twojego typu złącza, usłyszenie odgłosów
 przesuwania mebli i usłyszenie pisku "'ooo nigdy bym się nie
 spodziewał"-35zł.
 - Udzielanie wsparcia softwarowego w zakresie zazwyczaj używanym w
 pirackim oprogramowaniu - 25 zł.
 - Wsparcie w zakresie "'Jak zdobyć jeszcze jedną, kopie ...(zwykle
 piracka)
 ...moja właśnie gdzieś znikła ..."' - 45 zł.
 - Zmuszenie do słuchania w firmie wypowiedzi w stylu "My nie jesteśmy
 najlepszymi ludźmi do rozmów na ten temat, dlaczego nie zadzwoni Pan
 na numer gdzie Pan to zakupił ?" - 55 zł / rozmowę
 - Wyjaśnienie zakresu działania prawa autorskiego w chwile po
 otrzymaniu wskazówki w powyższej odpowiedzi - 95 zł (zawiera instrukcje w
sposobie
 uzyskania darmowego odpowiednika na publicznie dostępnym serwerze)
 - Nie zauważenie czegokolwiek co pisze przed tobą na ścianie czcionka
 18pt - 15 zł
 Jeśli napiszę "Komunikat specjalny !!!" - 45 zł
 Jeśli to jest czcionka 144 pt i przylepione na monitorze obróconym do
 drzwi - 75 zł
 - Zgłoszenie wolnej transmisji plików mpeg - video z serwera w dolnej
 Slobawi -25zł.
 - Zgłoszenie tego więcej niż raz - 5o zł.
 - Zgłoszenie tego więcej niż raz i imputowanie braku reakcji,
 kompetencji,
 obsługi, wsparcia,... - 200 zł.
 - Ceny usług zgłoszonych przez GSM, komórkę, pagera ...
 Cena połączenia : "Kiedy jestem zajęty czymś innym co jest ważne - 50
zł.
- Kiedy jestem poza miastem i czuje się zagrożony, bez dostępu do
plików helpu, które gdzieś zostały i bez programów do diagnostyki - 100 zł.
- Dzwonienie do mnie więcej niż raz, by powiedzieć ze drukarka jest
offline,a naprawa polega na naciśnięciu "OnLine'' - 200 zł.
- Dzwonienie do mnie kiedy właśnie śpię (a czynie to często) -
50zł/dzwonek
- Dzwonienie i brak ze swojej strony identyfikacji przez pierwsze 5
sekund - 25 zł.
- Dzwonienie do mnie kiedy właśnie zapomniałem kto zgłosił ten problem
i zacząłem mieć nadzieję ze już więcej nie zadzwoni - 500 zł.
Specjalne dodatki :
 - Zmuszenie mnie do spotkania z niedomytym użytkownikiem - 75 zł / h
 - Spotkanie z użytkownikiem, który nie używa języka właśnie używanego
 przeze
 mnie na sieci - 50 zł/h
- Spotkanie z użytkownikiem przekonanym o swojej większej wiedzy niż
moja,
a mimo to dzwoniącym każdego dnia o pomoc - 100 zł / h
- Spotkanie z komputerowym hobbistą - 125 zł / h
- Pytania o inne ceny - 50 zł

pozdr. Sebek