Re: wielkość pamięci grafiki

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Wed 03 Sep 2003 - 18:09:09 MET DST

Strebor wrote:

> Witam ponownie
> Czy ktoś z grupowiczów powie mi czy różnica 64mb a 128mb pamieci karty
> będzie miała duży wpływ na prace przy obróbce zdjęć?

Wystarczyłoby 8MB (1600×1200,32bpp).

> Bo przy grach to ja sie domyslam że tak,

W niektórych tak, zależy ile tekstur wpompują na kartę.

> ale słyszałem opinie że przy obróbce zdjęć ważniejsza jest ilość RAM.

Jeżeli obrabiasz zdjęcie, to w pamięci jest ono przechowywane bez
kompresji, a potrzebujesz zmieścić jego wielokrotność (wersja wyjściowa,
końcowa i często jakieś tymczasowe dane, niewidoczne dla użytkownika).
Jeżeli pamięci będziesz miał za mało, to trzeba będzie się posiłkować
swap-em, i słuchać jazgotu głowic dysku. Kiedyś byłem twardy i obrabiałem
z lekka obrazek w 8192×6144 przy 64MB RAM - niezapomniane wrażenia ;-)
BTW ambitniejszy jazgot swapa usłyszałem tylko wtedy, gdy sprawdzałem czy
się uda na 8MB RAMu puścić Linuksa z X-Windowsami. Dało się, ale
odpalenie Netscape wtedy było złym pomysłem :-)

--
Pozdrówka,
        Artur