Re: Przyrost predkosci w HDD z duzym cachem?

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 14:51:24 MET DST

Użytkownik "MK" napisał:

> Czy 8 MB cache'u w dyskch o wielkosci 120GB daje
> wymierny przyrost predkosci w porownaniu z dyskami
> z 2MB cachem dla domowych zastosowan?

Zależy właśnie od tych zastosowań. Jakiś czas miałem system operacyjny na
bardzo szybkim 40-gigowym Maxtorze D-740X z 2 MB cache. Wszystko chodziło
znakomicie. Ale pół roku temu zakupiłem WDC 120 GB z 8 MB. Od razu
postawiłem na nim system i przyznam, że dopiero teraz poczułem prawdziwego
kopa. System wstaje jak burza (Win XP, nie licząc testów BIOS'u podnosi się
w 12 sek.), praca z wszystkimi aplikacjami jest odczuwalnie płynniejsza i
przyjemniejsza. Naprawdę fajna rzecz.

> Czyli: do magazynowania danych 8 czy 2MB cache'u wystarczy?

A to już inna bajka. Bo na zwykły magazyn to w zupełności wystarczy dowolny
dysk 5400 z 2 MB cache, np. Samsung.

--
Pozdrawiam,
Sniper