Stara pasta silikonowa na Athlonie

Autor: JZ (jurekz_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 29 Sep 2003 - 13:08:34 MET DST

Zmieniałem ostatnio wentyaltor na Ahlonie XP 2500 z boxowego na Arctic
Silent 2. Po zdjęciu statrego wiatraka okazało się że starej pasty było tak
dużo że aż wręcz oblewała metalowy element procesora wokół na 2-3 milimetry
i sięgało do połowy odległości pomiedzy prockem a cachem na procku. Aby
położyć nowy silikon wytarłem stary z procesora i położyłem nowy Arctica,
ale ten wokół był tak twardy że bałem się go na siłę podważać więc go
zostawiłem.

Teraz jednak wpadła mi w ręce jedna ze starszych instrukcji instalowania
wentylatora Arctic na AMD i podkreślano aby pastę rozporowadzać tylko na
metalowej powierzchni procesora, no i mam wątpliwości czy niepowinienem
rozebrać procka i jeszcze raz jednak sprubować usunąć starą pastę z procka.

Co o tym myślicie, czy stara pasta może być kiedyś przyczyną awarii
procesora, a może bardziej będzie się przez to grzać cały procek?

Jurek