Re: Radeon zaklocenia na monitorze + problem VIVO

Autor: Jozef (jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 29 Sep 2003 - 12:42:38 MET DST

> ale nie poto kupilem taka karte aby przechwytywac przy
rozdzielczosci 120x160
> ;)
> niechce mi sie wierzyc ze lepiej juz nie bedzie? czy moglby ktos kto
maial do
> czynienia z Video-In, na kartach graficznych, albo w tunerach
napisac czy
> faktycznie zawsze tak jest? bo jesli tak to ta cala zabawa niema
sensu

To zjawisko nazywa się przeplotem. Występuje ono zawsze (na każdej
karcie do przechwytywania) przy rozdzielczości powyżej 384x288. Wynika
to ze sposobu wyświetlania obrazu na ekranie telewizora. Przeplot
widoczny jest zwłaszcza w scenach z szybkim ruchem. Przeplot usuwają
niektóre karty już podczas zgrywania. Przeplot można usunąć w każdym
programie do obróbki filmów - np. VirtualDub (darmowy). Z usuwaniem
przeplotu wiąże się pogorszenie jakości. Jeżeli chcesz zapisywać
docelowo jako MPEG-2 to nie usuwa się przeplotu (odtwarzacze sobie z
nim radzą).
www.vcdhelp.com
alt.pl.rec.videokamery

Józef