Re: problem ze zgrywaniem audio z cd

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Mon 29 Sep 2003 - 12:07:59 MET DST

Użytkownik "eM" napisał:

> Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NOSPAMpoczta.onet.pl> napisał

> VBR z FhG?

Rozpędziłem się i faktycznie namieszałem. Oczywiście, że oryginalny
Fraunhofer nie umożliwiał kompresji VBR. Korzystam z niego w pracy
wykorzystując do kompresji sprzętowo-softwareowe kodeki na kartach Antex. W
domu, z braku takich możliwości działam na Lame, oczywiście już w VBR.
Niestety, niektóre poważne systemy audio wymagają Fh, więc o Lame'ie nie ma
mowy. Najdziwniejsze jest to, że ludzie którzy je tworzą, nie akceptują
jakości Lame'a. Ciekawe dlaczego?

> FhG w ogole nigdy nie byl rozwijany szczegolnie pod katem VBR

Tu masz rację, aczkolwiek nie do końca. Fraunhofer rozpoczął prace nad
kodekiem gdzieś koło 86 roku. Pierwsza poważna wersja powstała w 97 roku.
Później, przez 2 lata wprowadzono gigantyczne zmiany, które miały
ostatecznie ukształtować wzór idealnego kodeka. Ostateczna wersja powstała w
99 roku i od tamtej pory faktycznie pozostaje w stanie spoczynku, z tą małą
różnicą, że Fraunhofer umożliwia sprzedaż licencji SDK z możliwością
ingerencji w kod. Dzięki temu powstało kilka rozszerzonych wersji, które
próbowały wykorzystać VBR z kodekiem Fh. Takie prace prowadził J.River
(Media Jukebox) i bodajże firmy Sonic i Adaptec. Czym to się skończyło - nie
pamiętam. W każdym razie dzisiaj w każdym z ich produktów siedzi już Lame
(prawdopodobnie w wyniku lepszego wsparcia technicznego).

> Zapraszam do lektury ff123 (powienes wiedziec,
> kim oni sa i co zrobili/robia)

Chyba od roku nic nowego nie napisali :(
Oczywiście nie twierdzę, że jakoś specjalnie się w ten serwis zagłębiałem.
Zbyt wiele ich się namnożyło.

--
Pozdrawiam,
Sniper