Stary dysk i wątpliwości

Autor: Marek Tomczyk (tunol_at_chelm.gda.pl)
Data: Sun 28 Sep 2003 - 13:47:25 MET DST

Witam

Z ciekawości zainstalowałem sobie AIDA32 i z jakże wielkim zdziwnieniem
dowiedziałem się, że mój stary poczciwy dysk Seagate 6,4 GB (ST36421A)
obsługuje tryb ATA66. Szybki skok na strona seagate`a i rzeczywiście, na
stronie specyfikacji tego hdd
(http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st36421a.html) stoi jak
wół "INTERFACE __ Ultra ATA/66". Fajnie wiedzieć, mam już go dobrych
kilka lat i nawet o tym nie wiedziałem. Tylko że zarówno windows, jak i
linux nie chce z tym hdd pracować w trybie wyższym niż ATA33. W
menadzeże windows jest napisane że działa w "Ultra DMA tryb 2", hdparm
pokazuje transfer 2x niższy niż z drugiego dysku (na ATA100).

Ma ktoś może taki hdd? W jakim trybie działa? Może jakiś upgrade
firmware`u trzeba mu zrobić? A mozę jakimś programem diagnostycznym da
sie uruchomić ATA66?

Z góry dzięki za odpowiedzi i porady.

--
Pozdrawiam