Re: k³opoty laika...

Autor: pzi (pzi_at_gazeta.pl.wytnijto)
Data: Wed 03 Sep 2003 - 02:39:23 MET DST

"Adam Szlachtowski" <adam_poznan_at_WYTNIJTObuziaczek.pl> wrote in

> Komp ma byc jak najbardziej do gier...
> Je¶li my¶lisz o innej karcie graficznej to powiedz-t± akurat wybralem
> po rozmowie z kolesiem,ale czulem ze mnie podpuszczal....
> Na plyte my¶lalem o przeznaczeniu tak do 500 zeta.
> Wiec mówisz,ze lepiej wzi±¶c inny RAM na mniejsz± szyne,albo lepszego
> procka, bo te rzeczy akurat do siebie nie bardzo pasuj±?
> Zazdroszcze w takich momentach ludziom co sie na tym znaj±-dla mnie to
> co¶ jak czarna magia...

owszem, pamiec ddr400 (czyli przeznaczona do pracy z szyna 200MHz) jest zdecydowanie
"za dobra" dla procesora, ktory pracuje z szyna 133MHz, choc oczywiscie dzialac
bedzie :D
dlatego wlasnie doradzilem, aby kupic athlona xp2500+ na jadrze Barton, ktory
pracuje na szynie 166MHz i adekwatna do tego pamiec, czyli ddr333

karta graficzna, przy zalozeniu, ze komputer ma byc przeznaczony do gier, jest
zdecydowanie za slaba; duzo lepiej bedzie kupic za ok 300-350 zl Radeona 9100 lub
gf3 lub za 400-500 zl GeForce4 4200

plyta glowna: hm, tu wybor jest dosyc trudny, bo roznica w wydajnosci pomiedzy
plytami za 300 i za 600 zl jest niewielka i rozpietosc cenowa zalezy glownie od
wyposazenia dodatkowego
polecam jednak plyte oparta o chipset nforce2, wyposazona w SoundStorm (to taka
zintegrowana karta dzwiekowa o calkiem przyzwoitej jakosci i mozliwosciach)
do wyboru masz:
Abit NF7-S (ok. 550 zl)
Epox 8RDA3+ (ok. 530 zl)
Epox 8RDA+ (ok. 430 zl)
Epox 8RDA3 (ok. 390 zl)
MSI K7N2 Delta-L (ok. 490 zl)
Asus A7N8X (ok. 430 zl)
Soltek SL-75FRN2-L (ok. 390 zl)

plyty sa ustawione w takiej kolejnosci, w jakiej ja bym wybieral, ale oczywiscie
Twoje priorytety nie musza byc takie same ;)

od razu zaznacze, ze jesli nie planujesz szybkiej rozbudowy kompa to IMO lepiej
kupic plyte tansza a lepsza karte graficzna

pozdrawiam
pzi

p.s.: i nie zapomnij o dobrej obudowie :D