Re: Monitor.

Autor: WuWu (donamimi_at_NOSPAM.tlen.pl)
Data: Tue 02 Sep 2003 - 22:54:44 MET DST

Tomasz Jurgielewicz wrote:

> Żarówka ma bardzo dużą tolerancję napięcia. Nie zauważysz różnicy
> jasności świecenia pomiędzy 220 i 180V.

Ale plywanie i skoki napiecia to juz tak... Poza tym nizsze napiecie, to
ciemniejsze swiecenie i 180V na pewno zauwazy...
Tolerancja wiaze sie z trwaloscia.
nizsze napiecie=wyzsza trwalosc (czas pracy)

Kiedys (nie wiem jak dzis) w fotografii uzywalo sie "przewoltowanych
zarowek" w celu podniesienia temp. barwowej swiatla, czyli pracujacych na
wyzszym niz nominalnie napieciu, co jednak skracalo ich zywotnosc. Cos za
cos... I to nie jest tolerancja

WuWu