Re: Naprawde cichy zasilacz?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 02 Sep 2003 - 15:37:48 MET DST

Użytkownik "MM" napisał:

> Co polecicie bardziej cichego?

Jeżeli już koniecznie chcesz zmieniać tak dobry zasilacz, na coś jeszcze
lepszego i cichszego, to znam chyba tylko jedno rozwiązanie: Engelking
AP2-6300 SFC-A (http://www.engelking-elektronik.de/). Niestety, jest to
tylko 300 Watowy model (nie sprawdzałem czy są już mocniejsze), ale jest to
jeden z najlepiej skonstruowanych zasilaczy na świecie. Jego elementy są tak
dobrane, aby przez większość czasu był stosunkowo chłodny i nie potrzebował
dodatkowego chłodzenia. Dopiero gdy osiągnie temp. 49 stopni odpala się
ultracichy wentylator Hitachi (podobno jeszcze lepszy niż Papst).

Z kilku różnych źródeł dowiedziałem się, że podczas normalnej pracy
wentylator w ogóle nie startuje. Dopiero nieco poważniejsze obciążenie
systemu wywołuje odpalenie wentyla. Niestety, również wtedy ciężko go
usłyszeć :-)

Tutaj znalazłem jakieś przykładowe testy:
http://www.teschke.de/heatpipes/News/components/Powersupplys/engelking/engel
king.html
http://www.teschke.de/heatpipes/Neues/Netzteile/Engelking_-_APF/engelking_-_
apf.html

A tak w ogóle: Zakładając, że już w tej chwili masz zaj****** zasilacz, to
nie widzę sensu na jego wymianę. Kup jakiś wentyl Papsta, do tego Noise
Killera z Allegro i kosztem kilkudziesięciu zł samodzielnie przerobisz go na
fajną i bardzo cichą maszynkę.

--
Pozdrawiam,
Sniper