Re: płyty ABIT'a

Autor: Piotrek Garczyński (piter_mg_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Sep 2003 - 14:16:33 MET DST

Użytkownik <colnet_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Wiem że niektóre płyty ABIT 'a pod P III mają RAID pod IDE .
> Chciałbym taką kupić w celu zasosowania jej na severze. Zamierzem na
> raidzie zainstalować dwa małe dyski laptopowskie po 3-6 GB na system,
> a na pozostałym slocie - "zwykłym IDE" zainstalować duży dysk na
> zasoby plików użytkowników. Mam w związku z tym pytanie : Czy jak zajmę
> oba sloty raidowe to czy będzie można używać jeszcze dodatkowo slotu
> "normalnego IDE" - czy też można używać "albo tego albo tego" ?

Nie wiem jak to jest z Raid'ami, ale to niczemu nie powinno przeszkadzac,
bo w koncu jak masz RAID to na zwyklym IDE masz CD/CD-RW itd.

Ja mam ABIT'a z kontrolerem HPT366 - nie jest to RAID, a jedynie
kontrolerek UDMA66, ale nie ma najmniejszego problemu zeby uzywac
i tego i tego jednoczesnie.

Z plyt ABIT'a polecam: SA6-R lub ST6-R (lepiej, bo pod Tualatina) lub
ewentualnie ktoregos wczesnieszego. Uczulam jednak na kondensatory, jest
to bolaczka plyt ABIT'a, zwlaszcza z okresu chipsetu BX i poczatkow i815.
Popatrz dobrze czy nie wygladaja na "wybuchniete" lub tak jakby im niewiele
brakowalo do tego.

Acha... i jeszcze jedno. Abit nie zaleca podlaczania pod kontroler HighPoint
czegokolwiek innego od HDD (no przy RAID to chyba oczywiste ;-)

pozdr, Piotrek Garczynski
piter_mg_at_wp.pl