Re: czym wyłączyć bad sektory???

Autor: Piotrek Garczyński (piter_mg_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Sep 2003 - 14:02:19 MET DST

Użytkownik "www" <no_spam_w.stan_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> masz racje nie formatuje, bo usuwa calkowicie partycje, ale za moich
czasow
> mowilo sie o fdisk format niskiego poziomu, dla mnie jest to rownoznaczne
> formaroaniem-0chociaz moze macie inne zdanie
> vladi

za Twoich czasow? To znaczy kiedy? Bo ja tez troche juz zyje i nigdy nie
slyszalem tezy, iz fdisk to format niskiego poziomu? Moze chodzi Ci o cos
takiego jak

   fdisk.exe /mbr

To jest odbudowanie MBR na dysku. I z formatowaniem nie ma nic
wspolnego, bo "naprawia" tylko sektory rozruchowe dysku.

Przeciez nawet jak partycjonowales dysk fdiskiem, to potem je
formatowales, chyba :-)

A Low Level Format rozni sie od zwyklego formatu tym, ze zwykly
format kasuje tablice partycji i dane na dysku, a low level format
formatuje dysk fizycznie (c/h/s) i odtwarza cala jego strukture. To
chyba jakos tak jest, bo dokladnie juz nie pamietam.

A tak wracajac do glownego watku. Low Level Format moze
pomoc na Bad Sector'y, ale np. jesli sformatujesz taka partycje, to
mozesz stracic dane, ktore system zapisze w uszkodzone obszary
dysku. Jezeli mowisz, ze dysk "piluje" w okreslonym miejscu to
jest to najwyrazniej uszkodzenie powierzchni dysku (moglo powstac
np. po uderzeniu glowicy w talerz przy jakims wstrzasie). Skoro Twoj
dysk ma 2 lata to za pewne jest jeszcze na gwarancji. Kiedys jeszcze
dawali 3 letni okres gwaracyjny. Lepiej go wymien jesli mozesz, bo
"bady" maja to do siebie, ze lubia sie mnozyc - czasami w kosmicznym
tempie.

pozdr, Piotrek Garczynski
piter_mg_at_wp.pl