problem z notebookiem toshiba - pilne :(

Autor: Zhan (zhan_at_op.pl)
Data: Thu 28 Aug 2003 - 10:53:51 MET DST

Witam,
Znajomy poprosil mnie o przeinstalowanie win xp w jego toshibie S1400-503. Niestety mam z tym same
problemy. Po pierwsze komputer nie chce wystartowac z cd. Wpadlem na pomysl, ze wloze dysk z toshiby
do swojego kompa i tam zaczne instalacje. Tak tez zrobilem... okazalo sie, ze cos bylo namieszane z
partycjami. Zrobilem z nimi pozadek, zaczalem instalacje i po pierwszym resesie wlozylem dysk z
powrotem do toshiby zeby juz na niej kontynuowana byla instalacja. Niestety komputer nie startuje z
dysku, nic sie nie dzieje, miga tylko kursor w lewym gornym rogu. Przelozylem z powrotem dysk do
swojego komputera i wszytko smiga ok, partycja aktywna, bootuje sie bez problemu. Dysk ma 20 gb i
podzielony jest na 2 partycje, pierwsza primary, druga extended. Po wielu kombinacjach z partycjami
doszedlem do tego, ze jakikolwiek efekt bootowania na notebooku osiagam wtedy kiedy bootuje z
drugiej partycji ale tylko wtedy jezeli jest extended. Oczywiscie nie jest to aktywna partycja bo
chyba nie da sie uaktywnic partycji rozszerzonej ale przynajmniej cos sie dzieje (komunikat o braku
dysku systemowego). Dodam jeszcze, ze jak druga partycje przekonwertowalem na primary i zalozylem na
niej system to przy uruchamianiu nic sie nie dzieje... czyli tylko kursor miga.
Co z tym fantem zrobic? Moze w biosie moznaby cos ustawic ale nie moge wejsc do biosu bo nie mam
dyskietki bootujacej, pozatym komputer przy starcie nie probuje nawet czytac dyskietki, tylko cd.
Czy na stronie toshiby znajde cos co mi pozwoli wejsc do biosu? czego wlasciwie mam szukac?
Wszelkie rady i wskazowki mile widziane

pozdrawiam
Artur