Re: Caviar nie wykryty - cd

Autor: Marcin (linux_forever_at_poczta.onet.pl.get_out_spam)
Data: Tue 26 Aug 2003 - 15:19:02 MET DST

voice <po.co_at_komu.dzis> napisał(a):

>Jak juz pisalem wczesniej (watek "Caviar nie wykryrty..." z 25/08/2003)
>kupilem dysk WDC 800JB (80GB, 8MB cache'u) i mam z nim problem
>polegajacy na tym ze nie widzi go BIOS.
>Widzi go jednak win2k.

A bios rozpoznaje dyski powyzej 32 GB ? Bo jesli nie to objaw masz w miare normalny,
bios nie widzi, ale windows nie korzysta z procedur biosu i sam wykrywa dysk.

>Oto co zrobilem:
>Za pomoca PartitionMagic utworzylem na dysku partycje - i ok, dysk
>dziala, mozna na nim zapisywac, czytac z niego. Nie stracil tez zadnych
>gigabajtow.
>Dziwi mnie jedynie wynik z HDTach'a:
>Read speed max.: 3957 kps!!!
>a wskaznik Read Burst Speed zatrzymal sie na 3,9 mbps!!
>
>Powiecie mi co jest grane?

O ile dobrze pamietam dyski wylaczone/niewidoczne w biosie,
ale rozpoznane przez windowsa nie moga pracowac w trybie udma,
sa na pio-4 wiec stad taki wynik.

>Aha, dysk jest podlaczony jako slave na tasmie ata/66.
>Master to Fujitsu MPD3084AT 8,4GB, tez ata/66 - ale niewytlumaczalnie
>widziany jako ata/33 (watek: "Dysk ATA66 widziany jako ATA33" z 26/08/2003)

Rozumiem, ze dysk podpinales we wszystkich mozliwych konfiguracjach ?

Marcin