Re: Dysk ATA66 widziany jako ATA33

Autor: voice (po.co_at_komu.dzis)
Data: Tue 26 Aug 2003 - 10:57:30 MET DST

> 1. Sprawdzilem na stronie Fujitsu. Z ich danych wynika, ze ten dysk
> obsluguje tryb 66.6MB/s (Ultra DMA mode 4).
> Wejdz na http://hdd.fujitsu.com/global/drive/mpd3xxxat/catalog.html

Zgadza sie, to ten dysk!

> 2. Sciagnij programik UltraATA Change Mode Utility ze stronki
> http://www.fis.fujitsu.com/home/drivers.asp?L=en&CID=1
> - powinien przestawic dysk w tryb UDMA 4.

To nie do konca ten programik - on obsluguje dyski ATA100.
Dla mnie programik jest tu: http://www.fujitsu.ca/download/hard_drive.html

Uzylem go zanim napisalem na grupe... Jak sie domyslacie - nic nie dal!

Aha, jeszcze cos - w BIOSIE, w Integrated Peripherials moge zablokowac
Primary Master UDMA, Primary Master PIO ustawic w tryb Mode 4 ale i tak
w HDTach otrzymuje ten sam wynik.

Czy cos myle? Nie do konca wiem jak jest z tym "PIO", wiec troche
eksperymentuje.