Re: WD Caviar 120GB 8MB - slabe osiagi

Autor: Volcan Computers (volcan.computers.nospam_at_interia.pl)
Data: Sat 23 Aug 2003 - 18:55:48 MET DST

Cześć
Tutaj się podepnę bo chyba nie ma sensu zaczynać nowego topicu :)

Kupiłem dzisiaj taki dysk. Przy starcie słychać jak się rozpędza (takie
narastające wycie), potem przez cały czas pracy już mu to wycie pozostaje
:(. Przy wyłączaniu komputera również słychać jak hamuje - robi to z takim
dziwnym szumem (zanikające wycie z takim szumem w tle). Dysk jest włożony do
komputera, który ma być serwerem dość dużej sieci i miał stać u mnie w domu
("serwerownia" za szafą ;), no ale praktycznie nie da się zasnąć przy tym
dźwięku - w sumie na dobrą sprawę nie ma obudowy (blacha zewnętrzna w
kształcie U - zdjęta - został szkielet i panel przedni) ale nawet w
zamkniętym pudle to wycie słychać.
A właśnie - bardzo głośno słychać też każdą operację odczytu/zapisu (no
właściwie to przesuwanie głowic - ale wiecie o co chodzi) - ten dźwięk
przebija się nawet przez to wycie.

W formie porównania - komputer z 3 wentylatorami 80 mm na 3500 RPM
(wentylatory nienajnowsze) nie przebija się z hałasem przez dźwięk tego WD.
To chyba niezbyt dobrze świadczy o stanie napędu.

Pytanie - czy te dyski tak mają (jak tak to chyba lekka przesada) czy po
prostu trafił mi się alternatywnie sprawny??

Pozdrawiam :)

volcan