Re: okulary do komputera

Autor: Dariusz Kuliński / TaKeDa (dp4declo02_at_NsOnSePaAkMemail.com)
Data: Fri 22 Aug 2003 - 08:03:02 MET DST

pewnie off topic ale co tam :P

On Fri, 22 Aug 2003 02:42:44 +0200, azbest wrote:

> Mam zamiar sobie jakies sprawic, ale ...no wlasnie jakie.
> Optyk proponowal mi jakies Jeleniogorskie i koreanskie - niby tansze, nie
> szklo ale plastik i z wieksza iloscia powlok (mowil jakie, ale ja nie
> rozumialem :)

platikowe = lepsze (lzejsze, nie tluka sie)
antyrefleks (czy jak to sie tam zwie) = lepsza widocznosc, ale to pewno ci
pokazwali (wada uboczna jest to ze czesciej wygladaja ze sa brudne (no bo
sa bardziej przejzyste :P)

> Podstawa jest aby mialy jakis antyrefleks, a moze cos jeszcze...?

> Aha, przy komputerze siedze ok 10h dziennie, czasem przy 14-kach bez
> monitora, a w domu Samsung 755df

Rób przerwy, nie jestem okulistą, ale z własnych doświadczeń wiem że z
czasem tendencja jest taka, że będziesz miał (nie wiem jak fachowo sięto
nazywa w każdym razie okulary będą pomniejszały) coraz mocniejsze okulary.

Ja rozumiem to w ten sposób, że jak stale patrzysz na monitor oczy się
zaczynają przyzwyczajać do tego, że jest on blisko, dlatego powinieneś
urozmaicić, tzn robić przerwy i patrzyć się na coś co jest dalej.

Ale jako że ta grupa nie jest związana do końca z tym tematem więc
informacje tu podane (np moje) mogą być nieprawidłowe.

--
takeda_at_IRCnet.EFnet
ICQ# 15827691, GG# 113344, EMAIL: dp4declo02_at_NsOnSePaAkMemail.com