Stara płyta + duży dysk = kontroler potrzebny

Autor: kermeet (vrplus_at_poczta.DOT.onet.DOT.pl)
Data: Tue 19 Aug 2003 - 11:58:46 MET DST

witam,

mam taki problem: jest komputer z procesorem celeron 400, został zakupiony
do niego nowy dysk 40GB no i nie jest on wykrywany przez płytę główną.

Muszę kupić kontroler, pytanie tylko jaki, i czy są duże róznice w
kontrolerach poszczególnych marek (wydajnościowe, jakościowe - nie wiem).

I najważniejsze: z dysku podpiętego do tego kontrolera musi startować
system, czy nie będzie z tym problemów?

znalazłem np. takie modele:
 Sun KontrolerIDE ATA 133 - 99zł
(http://www.proline.com.pl/shop.php?prodid=4944455f4154415f313333)

STLab ATA100 - PCI /2 kanały/ - Kontroler ATA/100, chipset CMD649, 2 kanały
IDE, kabel ATA/100 w komplecie. - 90zł

Nie zależy mi na ATA 133. Jedyne, na czym mi zależy, to to, żeby można było
bez problemów pracować z tym dyskiem (podpiąć "gołego", założyć partycje,
sformatować, zainstalować system - czyli tak, jak na zwykłym kontrolerze,
zintegrowanym z płytą)

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

pozdrawiam

--
| gg: 1639577 | icq: 161834429 | vrplus at poczta onet pl |