zasilacze raz jeszcze

Autor: peter1981 (peter1981_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 19 Aug 2003 - 00:46:25 MET DST

znajomi mają kompa (msi na i845, cel 1,7 jakiś gforce, dysk 80GB 7200
samsung, cdrw) ,w którym siedzi niestety ten nieszczęsny codegen pseudo 300W
i dziś, ustawiając im w kompie różne rzeczy, zaniepokoiły mnie odstępstwa od
wart. nominalnej napięć (rzędu 0.5 - 0.8V, większość w wzwyż, jeżeli dobrze
zapamiętałem) ,które podawane są w biosie, i tak sobie teraz myślę że ich
troszkę nastraszyłem tym zasilaczem, po tym jak się naczytałem troszkę o
codegenach i tym co potrafią uśmiercić razem z sobą;
komp ma dopiero 3 miesiące i jest na gwarancji;
czy są jakieś normy w odstępstwach napięć jakie dają zasilacze i czy jest
jakaś podstawa do reklamacji tego zasilacza, jeżeli te odstępstwa będą zbyt
duże mimo że komputer normalnie działa?
jakie są jeszcze bezpieczne granice w różnicy napięcia rzeczywistego od
nominalnego?
czy zasilacz może się spalić od tak niewiadomo kiedy(raczej stabilna
instalacja el. w bloku),czy wcześniej można jego koniec "wyczytać" z napięć
jakie daje, jak często sprawdzać je w biosie?