Czemu rośnie temperatura procka gdzy wyżej MHz-ty

Autor: borzyszkowy_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 18 Aug 2003 - 12:03:42 MET DST

No wlaśnie. Czemu gdy zwieksze Fsb procka, lub zmienie mnoznik na wyższy
temperatura procka idzie do góry. Podobnie z taktowaniem karty graficznej.
Rozumiem że będzie wicej ciepła jeżeli zwiększe napięcie (do kwadratu
napięcia - ciepło "Joula" chyba
lub kogos podobnego-moc wydzielana) , ale co sie
dzeje gdy rośnie tylko taktowanie? Procek bierze więcej natężenia czy co?
Czy ktos mógłby mi to wyjaśnić? Szukalem na google ale jakoś nic nie
znalazłem - może gdybym dłużej poszukał, to bym coś znalazł - może ktos z
Was zna na to odpowiedź bez szukania?
 Nie rośnie napiecie, więc musi rosnać natężenie pobierane przez CPU - ale
dlaczego? Jaki jest tego sens fizyczny?

Pozdrawiam.