Re: P75

Autor: Wojciech Skrzypinski (usun.skrzyp_at_hot.pl)
Data: Sun 17 Aug 2003 - 21:25:40 MET DST

"arkos" <arkos_at_interia.pl> wrote in

/ciach.../

> zakupile mostatnio pentium 75, 8MB RAM SIMM, hdd 130MB ,
> flop,sieciowka na isa,vga na isa, cdrom, minitower AT, plyta ma 3
> sloty ISA i 4 sloty PCI,

Troche naciagana konfiguracja - pierwsze Pentium mialy raczej grafike na PCI i dyski
powyzej 400-500 MB.

> Nigdy nie mialem takiego sprzetu i raczej rzadko ustawialem jakies
> parametry recznie, wiec w tym mommencie prosze was o pomoc.
> Chcialbym poznac obsluge tego staruszka.

Oj, powiem Ci, ze serwis i rozbudowa sprzetu z polowy lat 90' to bylo niezle wyzwanie,
przy ktorym zabawa ze wspolczesnym sprzetem to czysta przyjemnosc :-)

> czy podpowiedzielibyscie mi pare linkow o tej tematyce?
> potrzebuje do niego system, mysle ze win 95 bedzie dzialal, problem w
> tym skad wziac te wersje okienek???

Kupic na Allegro ? W przeciwienstwie do Apple, MS nie ma zwyczaju udostepniac
bezplatnie starych wersji swoich systemow. Dysk jest przymaly, choc sam system sie
zmiesci.

> Noi najwazniejsze jak to uruchomic... ustawic bios... zworki na plycie
> ... kabelki od RESETU, HDDLed, itp

Najlepiej wyposazyc sie w instrukcje do plyty... jesli nie drukowana to moze gdzies w sieci
trafi sie elektroniczna. Przydatne moga byc tez stare podreczniki dorzucane do
komputerow np. Optimusa.

> W tej chwili komp si zglasza , testuje ram, i na ty m sie konczy... po
> testowaniu ramu zatrzymuje sie i nic.

Wejdz do BIOSu, zresetuj ustawienia do domyslnych. Przygotuj sobie dyskietke
startowa, najlepiej DOSa 6.x. Jesli ten komputer to po prostu zbieranina komponentow (a
nie zestaw, ktory wczesniej dzialal) - bedziesz musial troche pomodzic w BIOSie, aby
dysk byl widoczny itd.

W.

--
Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.