Pytanie do guru od sieci bezprzewodowych WiFi

Autor: Jaro735 (jaro735_at_op.pl)
Data: Sat 16 Aug 2003 - 21:41:54 MET DST

Witam szanownych grupowiczów!

Może trochę NTG, ale napewno tu znajdę najlepszych speców od WiFi.

Chcemy z kolegami udostępnić ACN, NEO+ lub DSL (ale łącze nie ma większego
znaczenia) - chcemy udostepnić za pomocą sieci bezprzewodowej
WifFi firmy LinkSys - oferta Vobis.

Kumpel z łaczem stałym będzie miał access pointa Linksys BEFW11S4 a ja i
dwie inne osoby będziemy mieli w kompach karty WiFi
PCI WMP54G. (lub inny sprzęt, jeśli tego nie polecacie - jeszcze nie
dokonaliśmy zakupu ).

(( Więcej szczegółów technicznych , które mogą ułatwić odpowiedź, na końcu
postu ))
(( Na końcu przedstawiam, też mapkę, która obrazuje, jak wygląda
sytuacja.......... ))

Odległośc około 230 metrów

Czy ktoś z Was instalował taką Siec?? Jak to się w praktyce spisuje ?

I teraz kilka pytań odnośnie instalacji:
--------------------------------------

1. Czy Access point i antena karty odbiornika/nadajnika musi się "widzieć"
(tj. czy w lini prostej miedzy accesspointem a antena karty nie
może być żadnych przeszkód ; a może mogą być [np. blok 3-pietrowy]? ) ???
Problem, że z mojego okna nie widać okna kumpla (mimo, że niewiele
brakuje......)

2. Ja mieszkam na 1 pietrze (na drodze pomiedzy moim blokiem a kumpla z
łaczem stoi 3-pietrowy blok[taki jak mój] i żeby się "widziały" to
moja antena od karty nadajnika/odbiornika musiała by powędrować na dach - i
tu pytanie: Ile może mieć maksymalnie metrów kabel łaczący antene z kartą
Wifi, tak żeby jakość połaczenia była dobra ?? U mnie będzie ok 14-15
metrów - czy to nie za dużo ??? Jaki to musi być kabel ?? (gdzie go kupić)
A może jakiś wzmacniacz sygnału lub większa antena ?? Facet w sklepie mówi,
że kabel nie może mieć więcej niż 5 metrów i jest to drogi , specjalny
kabel..........

3. Jaki sprzęt WiFi - jakiej firmy polecacie (który byłby optymalny dla
as) - firma/model ???

4. "Czy da radę?" - Jak oceniacie, czy w tym przypadku, możliwe jest
wykonanie takiej sieci bezprzewodowej (tak, jak my to sobie wymyśliliśmy)?
Czekam na porady / sugestie - najlepiej osób które założyły sobie taką
siec - dotyczącyc instalacji / konfiguracji / wyboru sprzętu............

Z góry dziękuje za pomoc!!

-------------------------------------

MAPKA :)

BBBBBBB[k]
BBBBBBB
B B
B B
B B
B B
B B
B B
BBBBBBBBBBB BBBBBBBBBBB
BBBBBBB
B B B B
BBBBBBB
BBBBBBBBBBB [t] BBBBBBBBBBB

                <---------------------------------------------------- 200
metrów --------------------------------->

Blok kumpla
Sąsiedni blok Mój blok
(10 pieter)
(3 pietra) (3 pietra)

Rysunek niedokładny - kod ASCII :) Ale z mojego okna nie widać okna kumpla
(wiec antene trzeba byłoby dać na dach - stąd pytania)

[k] - mieszkanie kumpla (z stałym łaczem i accespointem) - na szczęscie
mieszka na 10 piętrze

[t] - moje mieszkanie (1 pietro)

Sprzęt Linksys

accespoint BEFW11S4 - 100 mW czułość -80dB z routerem i switchem
4-portowym

karta odbiornika/nadajnika WiFi - WMP 54G PCI 32 mW czułość -82 dBm