Re: DVD - słaba jakość

Autor: Flashi (flashi_usun_to_at_pf.pl)
Data: Sat 16 Aug 2003 - 16:44:11 MET DST

Użytkownik "Przemek" <senser_at_biezanow.net> napisał w wiadomości
> Witam was. Chciałbym się zapytać, czy często zdarza wam się mieć
> problemy z DVD. Ja osobiście mam niemiłe doświadczenie z tego typu
> sprzętem. Najpierw posiadałem DVD Creative'a, które przestało działać po
> pewnym czasie, a teraz obserwuję, że także DVD ASUS'a zaczyna
> szwankować. Czy zdarzają się wam też problemy z CD-ROM'em?

Z DVD jest to o tyle czeste ze przeciez DVD uzywa 2 roznych laserow i
soczewek do odczytu badz CD badz DVD ...
Zwroccie uwage na halas jaki jest po wlaczeniu kompa jesli jest DVD ... w
tym momencie naped sprawdza obie soczewki i lasery czy dzialaja ...
Kiedys robiona soczewki szklane ktore sa mniej odporne na uszkodzenia
mechaniczne (jakie moga wystapic w trakcie wlasnie wlaczania/wylaczania
komputera co chwile przy restarcie napedo) ale za to sa bardziej odporne na
zmiany temperatury (element jest tak niewielki ze nagrzewa sie bardziej
rownomiernie od wiekszego kawalka szkla). Teraz glownie soczewki robi sie z
jakiegos tam platiku ( dopiero Blu-Ray maja znowu soczewki szklane) ktory
niestety moze ulec uszkodzeniu termicznemu szybciej niz szklo.