Re: Monitory LCD

Autor: <<< Pitt >>> (USUN_TOpitt_1_at_wp.pl)
Data: Sat 16 Aug 2003 - 06:19:02 MET DST

Użytkownik "Jacek" <idealnasiec_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam !!
> Mam zamiar kupić monitor LCD 17' do domu. Uzywam go do ogladaniafilmow,
> normalnej biuorowej pracy, multimedia, itp.
> Gotowka to do 2200 zl
> Czym mam sie kierowac, co wybrac ?
> Mysle o LG 17 " lub Bielinea ?
>
> Z gory dziekuje
> J.
>
> --

Ja bym polecił Nec'a lub Samsunga
Kieruj się swoim wzrokiem :)
Sam jakiś czas temu stałem przed takim wyborem i oglądałem i porównywałem
masę monitorów i najlepszy obraz wg. mnie i sprzedawców był na Nec'u 1706,
jest też model 1760 z DVI więc to jest to samo tyle że z wyjściem cyfrowym i
wydaje się być najlepszym wybórem.
Samsungi też mają bdb. obraz.
Musisz koniecznie przetestować monitor przed kupnem, tzn. kazać otworzyć z
pudełka jeśli jest zapakowany i sprawdzić czy nie ma martwych pikseli.
Sprawdzisz to na tłach o różnych kolorach. Np. niech Ci włączą "Nokia
Monitor Tester" i tam jest funkcja testowania kolorów i są różne tła od
czarnego do białego i musisz dokładnie obejrzeć czy wszystko jest ok.
Jak ja wybierałem monitor to pierwsza sztuka nowiutkiego Nec'a miała 1
martwy piksel na środku. Normy na martwe piksele nie są niestety korzystne
dla użytkowników bo w zależności od firmy zakładają do chyba 3 martwych
piks. w jakimś obrębie ekranu.
Belinea chyba daję gwarancję na nawet 1 martwy piksel.