Re: Dziwna sytuacja po upgread'zie biosu.

Autor: Jacek N (scythe44_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Fri 15 Aug 2003 - 18:19:06 MET DST

adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl> napisał(a):

> uszkodzenie pamieci moze objawiac sie np. tak, ze nie sa poprawnie
> wykonywane przejscia pomiedzy niektorymi stanami; moze byc tak, ze zle
> sie wykonuje 0,001% przejsc; tak jak w totolotku; no i akurat w trakcie
> instalacji WinXP wykonuja sie feralne przejscia, zas w trakcie
> instalacji Win2k sie te przejscie nie wykonuja; z tego samego powodu
> komputer z uszkodzona pamiecia moze pracowac "poprawnie" wiele miesiecy;
> proponuje sciagnac www.memtest86.com i wykonac test Extended; jezeli
> caly test przejdzie raz bezblednie, to mozna powiedziec ze pamiec jest
> [...]

Zgadza się - objawy zdają się wskazywać na uszkodzenie lub brak współpracy
pomiędzy RAM-ami. Jednak sprawdzałem instalcję XP na 2 kościach i za każdym
razem sytuacja się powtarza. Obecnie puściłem jeszcze dodatkowo memtest, ale
też jak na razie wszystko ok. Może powinienem sprawdzić to jeszcze na innym
procesorze. Ale i tak wszystko zaczęło się dziać od tego upgread'u. :( :(