Re: Konfiguracja komputera!

Autor: vlb (vlbWYTNIJTO_at_gazeta.pl)
Data: Thu 14 Aug 2003 - 21:59:18 MET DST

Użytkownik <freshzone_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> no ok. Panowie ale moze jakies konkrety?
> powiem szczerze, ze jaestem teraz przekonany tak w 75% do P4
> ale nadal zostaje to 25%...
> moze mnie ktos naprowadzi na wlasciwy tor?

Sam używam AMDeka, ale skoro ma być do pracy, zwłaszcza obróbki dużych
obrazów, a także wideo, to polecam intela P4, celeronem nie zawracaj sobie
głowy. P4 jest skonstruowany z myślą o obróbce dużych "jednolitych" danych.
Przed decyzją sprawdź jednak do jakich procesorów jest optymalizowane
oprogramowanie jakiego będziesz używać. Może warto się zastanowić nad
zakupem płyty pod dwa procesory AMD zamiast P4? Cenowo wyjdzie podobnie, a
jeśli programy są zoptymalizowane pod dwa procesory, to by było lepsze
rozwiązanie. Jeśli chodzi o zgrywanie materiału wideo, osobna specjalizowana
karta da ci nie tylko większą wydajnoć, ale równeż i jakość. Co do karty
grafiki. Pierw wybierz monitor, a potem szukaj karty, która będzie potrafiła
wykorzystć jego możliwośi. Plazmowce, LCDki odpadają już na starcie. Skazany
jesteć na CRT 19-21" i to taki, do którego można podpiąć odseparowane od
siebie sygnały. Do takiego monitora szukaj więc kart grafiki, która ma takie
wyprowadzenia.
Z drugiej strony jeśli nie masz sokolego wzroku, to nie zauważysz kolosalnej
różnicy.

--
vlbWYTNIJTO_at_gazeta.pl