Re: dyski twarde

Autor: PrzemekP (antyspam_przemekp_at_icpnet.pl)
Data: Thu 14 Aug 2003 - 17:14:25 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
> Hi,

> Nie wiem -- sprawdź w sklepie, bo w każdym może być inaczej.
> Ale IIRC na dyski IDE z wyższej półki Maxtor daje 2 lata
> gwarancji.

> Nie wiem jak ten, ale Maxtory 5400 rpm są jednymi z najcich-
> szych dysków w ogóle, a Maxtory 7200 rpm są co prawda nieco
> głośniejsze, ale IMHO nie "głośne" (przynajmniej stary D740X).

Co do głośności Maxtorów, to jest różnie: od 10 m-cy mam DiamondMax 9+ 60 GB
2 MB cache i nie jest on zbyt cichy, można nawet zaryzykować stwierdzenie,
że głośny :-) Ostatni natomiast montowałem u kumpla dysk Maxtor DiamondMax 8
(40 GB, 2 MB cache, niskoprofilowy) i ten model jest znacznie cichszy.
Dodam, że oba modele mają prędkość obrotową 7200 obr/min.
Wcześniej miałem dwa Seagaty Barracudy IV 40 GB - oba padły, ale były
niesłyszalne. Jak na razie do Maxtorów nie mam większych uwag - polecam.

--
Pozdrawiam,
PrzemekP