Re: Monitor

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom_m_at_lpa.a3.pl)
Data: Wed 13 Aug 2003 - 17:22:39 MET DST

> Upss, nie wiedziałem że kolega korporacyjnie powiązany. Gdybym wiedział,
> nigdy bym sobie nie pozwolił na taką wypuche ;)

He, he...
Niedawno miałem ciekawy przypadek. Klient, zawodowy użytkownik 19" LCD
EIZO za koszmarne pieniądze, szukał drugiego monitora do podglądu.
Stanowisko pracy oczywiście super profesjonalne, EIZO nawet miało
czujnik oświetlenia pomieszczenia do automatycznej korekcji bieli itp. W
ogóle co tu gadać - sprzęt nie dla śmiertelników. Poleciłem mu (nieco z
duszą na ramieniu) 19" NEC 1920NX jako tańszą alternatywę, bo na drugie
EIZO nie starczyło kasy. Oczywiście różnica w obrazie (kolor) była,
wszak cenowo odstawał dwukrotnie, ale ów człowiek (zawodowiec) po kilku
dniach pracy stwierdził że jest OK i pomimo różnicy klas nie ma aż
takiej różnicy w komforcie pracy. Odetchnąłem...

Konkluzja: NEC nie jest, ujmując to obiegowo, "najlepszą firmą" w
konstrukcji monitorów do pecetów ale jakość tego sprzętu pozwala z
powodzeniem konkurować z produktami innych firm zaliczanymi do półki wyżej.

Jeszcze trochę wazeliny....
NEC jest jedym z głównych dostawców elektroniki na świecie od przeszło
100 lat. Logo NEC znajdziecie we wszelkich dziedzinach, od układów
scalonych po sprzęt kosmiczny. Taka pozycja nie jest zasługą
produkowania byle czego. Np wiele naziemnych nadajników TV w Polsce są
właśnie produktami NEC'a. Scalaki NEC znaleźć mozna bez trudu w
większości sprzetu elektronicznego. Monitory PC "dla śmiertleników" to
jedynie malutki wycinek z całej oferty NEC, NEC/Mitsubishi i
NEC/Electronics. Produkowane są profesjonalne wyświetlacze od 4" do 50"
wykonywane w najróżniejszych technikach. Z gruntu błędne są jakiekolwiek
porównania do produktów "składanych" lub wytworów koreańskiej fantazji.
NEC obecnie dość agresywnie promuje (głównie cenowo) swoje monitory, ale
pomimo zbieżności cen z całym tajwańskim monitorowym plebsem klasa do
porównań lezy zdecydowanie wyżej.

No, to teraz powinienem dostać jakąś podwyżkę czy coś...

Tom