Re: Hercules Radeon 8500LE i niezalezny obraz na TV

Autor: Kris (kris_at_twojepc.pl)
Data: Tue 12 Aug 2003 - 12:54:15 MET DST

Cześć,

> Hercules Prophet Radeon 8500LE 128MB

Nie szkoda kasy na 128MB ? Ja bym brał 64MB ...

> jednak wazna jest dla mnie kwestia jednoczesnego, niezaleznego obrazu
> na wyjsciu TV i na monitorze.

Nie ma problemu.

> Jak na razie nikt mi nie odpowiedzial
> czy na tej karcie z JEDNYM RAMDAC 'iem bede mogl pracowac na
> monitorze, podczas gdy w tym samym czasie z AllPlayera zona moze
> ogladac film z Divx na TV.

RAMDAC jest potrzebny monitorowi analogowemu a nie telewizorowi. Było już o
tym dziesiątki razy :-)

Natomiast najlepszym playerem Divx dla Radeonów dualnych jest IMHO (ostatnio
sprawdzałem całą stertę różnych) najnowszy BSPlayer. Włączasz rozszerzony
pulpit. Dajesz okno z filmem na telewizor a panel na monitor. Dajesz
fullscreen (działa na secondary display bez stresu). Włączasz napisy (w
konfiguracji dajesz overlay type2) i lecą na oknie telewizora również bez
kombinacji. Polecam ...

> Czy puszczanie filmu na TV "w tle" jest w ogole mozliwe wraz z plynna
> praca na "glownym" monitorze?

Zależy od procesora i typu pracy.

> Czy jezeli podlacze monitor LCD wyjsciem DVI-I to drugi ramdac jest
> mi zupelnie niepotrzebny, czy niezalezne ogladanie TV i monitora
> zalezy tez od oprogramowania, ktore w przypadku tej karty moze w
> ogole nie pozwalac na niezalezne dwa obrazy i koniec?

Herc dokładnie opisuje możliwe tryby pracy. Można dualnie DVI-D +TV lub
CRT+TV (ew. DVI-D + CRT). Oprogramowaniem jest system Windows (najlepiej XP,
ew.98 a o ile dobrze pamiętam to najgorzej jest z 2000 w kwestii różnych
trybów) + stery.

> Dodam, ze w opisie karty jest ze "nie obsluguje trybu
> dwumonitorowego".

Dwa CRT nie obsłuży z jednym Ramdac ...

> Dawid.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."