Re: Monitory NEC

Autor: Jaroslaw Banachowicz (banjar1_at_REMOVE-IT.lido.net)
Data: Tue 12 Aug 2003 - 08:14:47 MET DST

Tomasz Jurgielewicz wrote:
> Pytanie: co z tego dla przeciętnego użytkownika (80-90% populacji),
> który chce nabyć monitor do domu (rozrywka, multimedia, internet)?

Niby tak. Pewnie sie mieszcze w tych 90%. Ale jednak od czasu do czasu
chcialbym na nim przygotowac fotke z cyfraka do labu... Albo pograc w cos
bardziej dynamicznego, niz szachy ;-)

> LCD
> kupuje się głównie dla jego niezaprzeczalnych zalet: Mała szkodliwość
> dla wzroku, wymiary, pobór mocy.

Wymiary! Nie zapomnij o wymiarach! Nasz obecny 20" IBM uwarunkowal
umeblowanie duzego pokoju...

> Przy klasycznych zastosowaniach nie
> ma znaczenia czy monitor wyśletla "normalnie" kolor, czy jak to
> enigmatycznie napisali autorzy artykułu "cień" koloru. Oko widzi to
> samo.

Patrz moja pierwsza uwaga: jak to sie ma do (amatorskiego) przygotowywania
fotek do labu?

> PS. Ilość barw w monitorach NEC producent podaje na 16,2 mln zamiast

O kurde! Nie zauwazylem! O, to musze sie przyjrzec konkurencji...

> pełnej palety 16,7 mln. Z tego co się orientuję to i tak jest poza
> granicą ludzkiej percepcji, a do profesjonalnej obróbki grafiki i tak
> się stosuje inne monitory niż 17" za 2 tys.

A co z 19"? Bo ja wlasnie za takim sie rozgladam....

--
Jaroslaw Banachowicz