Re: cdrom lg 8240b nie czyta niektorych plytek

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Tue 12 Aug 2003 - 07:48:52 MET DST

Witam.
Pan(i) azbest <vissim_at_poczta.onet.pl> na pl.comp.pecet napisał(a):
> ale nawet nero info tool pokazuje iz model ten jest w stanie odczytac plytki
> cdr & cdrw.
> zreszta gdzies w sieci byla tez taka informacja, a naped nie byl czesto
> uzywany i ma laser klasse 1 :)

Najwyraźniej lata świetności ten napęd ma za sobą. LG nie ma zbyt dobrej
opinii, robią tzw. masówkę, czyli tani sprzęt, który pochodzi 2-3 lata i
ma prawo przejść na emeryturę. Możesz go jeszcze próbować restaurować,
np. użyć płytki do czyszczenia, ale już lepiej dołożyć do ceny takiej
płytki 50 zł i kupić nowy napęd.
Kolega wcześniej pisał żeby nie przesiadać się na Samsungi, zgadzam się
z nim, miałem DVD tej firmy i miało problemy z płytkami CD, a DVD czytał
świetnie. Z drugiej strony leżą u mnie stare napędy Sony, jeden CDU-31
(albo 33) x2 :) z własnym kontrolerem na ISA, a drugi troszeczke nowszy
(chyba x4), już z interfejsem IDE. Oba ciągle na chodzie i nie mają
problemów. Staruszki czasem potrafią przeczytać płytkę, z którą mój
obecny noname max 52 ma problemy :).

Pozdrawiam,
Wołek.

--