Re: Jak wiele da mi kontroler ATA?

Autor: Robert P. (zyx3_at_poczta.xonet.pl)
Data: Mon 11 Aug 2003 - 22:13:48 MET DST

cut
> Rozwazam zakup kontrolera IDE+RAID na PCI firmy STLab. Obsluguje on
> UltraATA 133 . A jakoze nie jest to wydatek, jak na moja kieszen, maly,
> dlatego chcialem zaciagnac opinii - jak wiele mi to da? czy rzeczywiscie
> osiagne tak wysokie transfery, jak to sie powszechnie mowi (133 MB/s)?
> Pragne podkreslic, iz mam tylko 196 MB RAMu i WinXP, dlatego szybki dysk
> (pod plik wymiany) mi sie przyda...
>
> Pozdrawiam,
> Neutrino.

uzyskasz , moim zdaniem, umiarkowany przyrost (tez mam plyte , ktora
obsluguje tylko ATA33 i dokupilem dodatkowa karte na PCI)
w moim przypadku specjalnie nie odczulem przyspieszenia, glownie kupilem
dlatego, ze najnowszy BIOS nie chcail obsluzyc dysku WD 120 GB.

moja rada - NIE KUPUJ kontrolera "firmy" StLab (ja wlasnie taki mam) to
kiepska "firma" , doloz pare zlotych chociazby do Zoltrixa.
nie kupj tez innych produktow STLab to jest szajs (mialem kiedys np. karte
graficzna Radeon 7500 STLab pomimo tego ze byla fabrycznie niedotaktowana o
50 MHz w prownaniu ze specyfikacja ATI to i tak po uruchomieniu gierki
przegrzewala sie i nastepowal czarny ekran lub nieoczekiwane przebarwienia -
wiatrak i radiator byly poprawnie zamocowane, ale chip byl goracy, az
parzyl)

pozdrawiam

Robert P.