Re: Upadek dysku ze stołu na podłog

Autor: KRiZBi (krizbi_at_N_O__4__S_P_A_Mgower.pl)
Data: Mon 11 Aug 2003 - 20:56:53 MET DST

Dnia Mon, 11 Aug 2003 08:54:29 +0200 Robert Ługowski w wiadomości
<bh7ep3$856$1_at_pippin.warman.nask.pl> napisał/a:

>Stała grawitacji nie ma tu nic do rzeczy. Oznaczenia są podawane w
>przyspieszeniu ziemskim (9 z hakiem metrów na sekundę do kwadratu) (polecam
>stary dobry film 'Test pilota Pirxa'). Należy tylko wziąć pod uwagę, że
>chodzi tu o przyspieszenie chwilowe, a nie stałe (gdyby umieścić taki dysk w
>wirówce dającej non stop 250 G, to nie przetrzymałby tego, mimo, że chwilowy
>upadek (czyt. wyhamowanie) z taki przyspieszeniem wytrzyma).

A możesz podać chociaż orientacyjne wzorki jak wyliczyć to
przyśpieszenie przy założeniu że nieściśliwy przedmiot (żeby nie było
OT to załóżmy że dysk, ewentualnie na priva ;) o danej masie i danej
powierzchni kontaktu upada na np. beton/drewno/dywan/dowolną
powierzchnie o danych parametrach ? Zawsze mnie to interesowało :)

pozdro

--
KRiZBi