Re: napiecia zasilacza - mam sie juz bac??

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 11 Aug 2003 - 19:17:11 MET DST

> [...]
> 300W(nazwy producenta narazie nie zdradze;). Napiecia wskazane przez
> SpeedFan'a podczas kilu godzinnego torturowania gra GTA:VC. System w pelni
> stabilny - zadnych zwiech.
>
> min. max.
> VCORE: 1,55 - 1,60
> +3,3V: 3,12 - 3,28
> +5V: 4,68 - 4,87
> +12V: 11,55 - 12,16
> -12V: -12,36 - -11,54
> -5V: -5,45 - -5,00
> +5vsp: 5,24 - 5,38
> Vbat: 3,28 - 3,33
>
> Czy pracujac z takimi napieciami podejmuje duzo ryzyko?? Wachania, ktorego

Ciekawy ten twoj zasilacz bo twoje napiecia sa bardzo zrownowazone
(wszystkie ciagna do dolu). Nie wiem czego to zasluga, ale pierwszy raz
widze taki efekt, zeby na kompie z AMD wszystko lecialo w dol.
Jak latwo obliczyc z norm to linia 3.3 i 5V ma za niskie napiecie. To jaki
to ma wplyw na reszte sprzetu zalezy od samego zasilacza (jezeli ten pracuje
w upale na granicy wytrzymalosci to nie jest dobrze ...).
Male wahania napiecia same w sobie nie sa niebezpieczne. Problem moze
stanowic przepiecie jakie wystepuje przy "paleniu sie zasilacza". Wtedy
potrafia pojsc naprawde duze napiecia na wyjsciu.
Proponuje sprawdzic ta linie 12V czy aby na pewno to napiecie jest takie jak
piszesz (miernik do reki i test ....)

> Czy gorsze chlodzenie zasilacza(od miesiaca wentylator kreci sie o 30%
> wolniej) ma duzy wplyw na napiecia??

Na napiecia moze nie od razu, ale na zywotnosc zasilacza ma bardzo duzy
wplyw.

Ile wiecej wat potrzebuje radek9100
> 250/230 od gf 440 330/480??

Nie jest to az taka potezna roznica zeby o tym pisac (moze 5W roznicy).