Re: do użytkowników LCD 15

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom_m_at_lpa.a3.pl)
Data: Sun 10 Aug 2003 - 12:51:12 MET DST

> Po za tym wydaje mi
> sie, ze tez troche przesadzasz, bo z tego co pamietam ludzie rowniez
> narzekali na nierowne podswietlanie w LCD innych marek.

Jeśli weźmiesz pod uwagę że ze 70% poskiego rynku LCD nalezy do tanich
producentów to masz jednocześnie ilość opinii na temat ich cech. Jakoś
uzytkownicy Iyamy, Viewsoniców, Sony, Neców nie narzekają na braki w
oświetleniu. Moim zdaniem różnica ceny pomiędzy słabym a przyzwoitym LCD
nie jest na tyle wielka żeby przez parę lat się męczyć nad obrazem,
któremu coś brakuje. Zauważ że monitor jest najrzadziej wymienianym
elementem zestawu komputerowego i należałoby kupować najlepszy na jaki
pozwalają fundusze a za resztę komputer a nie odwrotnie.

> Moze nie umiesz ustawic monitora

Ja Cię nie obrażam...

> Akurat to jest bezsensowne i sklonny jestem uwazac to za przejaw glupoty i
> ignoracji tych, ktorzy pracuja z takimi rozdzielczosciami na LCD.

A nie jest przejawem, jak to ująłeś "głupoty" kupowanie Athlonów 2,0 GHz
  do pracy w Wordzie? Tak jest i tego nie zmienisz. Są ludzie którzy
będą pomimo braku racjonalnych przesłanek uruchamiać nienaturalne
rozdzielczości i tyle. Problem producentów żeby zapewnić w nich jak
najlepszy obraz.

> Co Ci sie nie podoba w czcionach w tzw "trybie dosowym"? Co rozumiesz przez
> slowa" prawie normalne czcionki". Na mojej Belinea' i czcionki sa troche
> rozmazane i juz...co jest zrozumiale, jesli sie wezmie pod uwage, ze 640x480
> nie jest wielokrotnoscia 1280x1024.

Tryb "dosowy" to nie jest 640x680 :D...
Poza tym na większości dobrych monitorów rozmazania liter w trybie
konsoli praktycznie nie widać. Dopier jak się wsadzi nos w ekran -
trochę. Na kiepskawych natomiast faktycznie - "mydło".

> Nie wiem czy zauwazyles, ale podobne zjawisko wystepuje przynajmniej w
> niektorych 17" monitorach CRT. Przy rozdzielczosci 640x480 nastepuje
> niedopasowanie rozdzielczosci maski do rozdzielczosci ekranu i w efekcie
> czego na jednolitym np. bialym tle...widac siatke kineskopu...przy wyzszych
> rozdzielczosciach efekt znika.

Właściwie to w wyższych ilość punktów ekranu nie odpowiada ilości
punktów maski. Przy rozdzielczość maski = rozdzielczość ekranowa jest
prawdopodobieństwo zobaczenia odbicia maski, ale to mało prawdopodobne.
Zawsze wiązka elektronów na krawędzi maski się ugnie i rozmyje sąsiednie
punkty.

> A tryb domyslny, to nie przypadkiem 60Hz? Z tego co sie orientuje Belinea
> potrafi uciagnac obraz na 75 Hz, no i potrafi bo wlasnie sprawdzilem.

Tryb domyślny LCD to zawsze 60Hz, ale domyslny sterowników
"windowsowych" prawie zawsze 75Hz.

> Nie o to chodzi, ze to jest Belinea, ale akurat mam okazje sprawdzic na zywo
> czy to co piszesz ma jakies pokrycie w rzeczywistosci, przynajmniej jesli
> chodzi o moj model

Może faktycznie Twój odstaje w pozytywnym sensie od średniej. Wizerunek
i osiągi poprawia Martox. Wielu uzytkowników nie może się pochwalić
dobrą kartą i to co "wyciągają" z tajwańskiej karty jest dużo gorszej
jakości. W połączeniu z nienajlepszym monitorem wychodzi żenada.

> Jesli chodzi o NEC'a to ostatnio widzialem ten jego wynalazek CRT,
> konkretnie monitor 791SB.

Masz rację, ale ten post dotyczy LCD. Nikt tu nie zachwala CRT Nec'a bo
i szczerze powiedziawszy to nie te monitory co kilka lat temu. Swoją
drogą w dobie wymierania CRT i nacisku na promocję LCD NEC FE791SB nie
jest taki zły. Za mniej niż 850 zł dostajesz monitor, który w połączeniu
z dobrej jakości kartą da ostry obraz w 1280x1024 (89Hz) a nawet
1600x1200 (76Hz), kineskop szczelinowy Mitsubishi Diamondtron SB, bogate
menu regulacyjne, geometrię z dokładnością do ok 2 mm, kowergencję na
powiomie więcej niż dobrym w tej klasie i 3 lata naprawdę dobrej
gwarancji. Czego więcej chcesz?

> Na koniec to Twoje stwierdzenie, ze kazdy model bedzie dobry od tych
> producentow, uznaje jako wyraz zbyt daleko posunietego generalizowania, bo
> watpie zeby ci producenci robili tylko super monitory i nie zdazaly sie im
> zadne wpadkiz zreszta masz powyzej przyklad z wspanialym Neckiem. Takim
> gadaniem wprowadzasz w blad ludzi ktorzy to czytaja.

Chodzi o średnią. Statystycznie prawie na pewno trafisz na
satysfakcjonujący monitor wybierając spośród Iymay, Neca, Viewsonica niż
  przebierając wyłącznie z wynalazków z tajwanu.

Tomasz