Re: wybór partycji na OS

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 10 Aug 2003 - 10:59:23 MET DST

Użytkownik "Karel" <carls1_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> "Arek Matuszak" <arkadiusz.matuszak_at_NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message
>>
> Mam teraz jedną małą (5GB) - na niej siedzi XP i drugą 15GB -
>
> Jezeli aplikacje siedza na malej, to po sformatowaniu dysku i tak nie
> bedziesz mial z nich pozytku (o ile sie nie myle). Na glownej
> partycji zasdz system+aplikacje (z niego korzystajace). Na innych to,
> co nie korzysta z rejestru XP.
> Tak czy inaczej - w tej sytuacji jaka masz - (moim zdaniem ) - musisz
> i tak "skasowac" aplikacje z innej partycj niz te z XP. Nie beda
> "chodzily". Moze sie myle, ale ...

Mylisz się. Jeśli nowe XP zostanie postawione na nowoutworzonej partycji
podstawowej na końcu dysku i ta partycja zostanie ustawiona jako aktywna
przed rozpoczęciem instalacji, to dostanie literkę C, czyli poprawną.
Problem będzie z dużą partycją z danymi (bo pewnie o dużej pisałeś
powyżej, a nie o małej). Ona będzie miała literkę E. Łatwo jednak temu
zaradzić zmieniając tę literkę albo spod zarządzania dyskami, albo w
rejestrze, na D - i wszystko będzie tak, jak w starym systemie.

M.