RE: Buczenie KOMPUTERA...

Autor: RoBeRt T (robert003_at_go2.pl)
Data: Sat 09 Aug 2003 - 12:26:24 MET DST

Wentylatory w komputerze najczęsciej - te najtansze są na łożyskach
ślizgowych. Jak jest nowy to łozysko jest nasmarowane i chodzi cichutko.
Wiadomo ze podczas pracy olej ("smarowidło") wysycha i wirnik zaczyna
chodzic coraz ciasniej i dodatkowo się nagrzewa. To powoduje wieksze drgania
wirnika który pobudza w rezonans bude komputera - stąd to buczenie.
Wystarczy kropla oleju na łożysko i wentylator jest jak nowy. Łozysko jest
niestety najczęsciej od środka - tzn od strony radiatora w przypadku
wentylatora od procesorów i kart graficznych, oraz od zewnątrz w przypadku
duzych wentylatorów od zasilaczy. Dlatego należy odkrecic tiatrak od
radiatora ,odkleić nalepkę i zdjąć zaślepkę (jeśłi takowa jest bo czasem
łozysko jest przykryte tylko nalepką) kapnąć odrobiną oleju i zakleić
spowrotem tak jak było. Zapewniam was ze dobrze utrzymany wentylator na
pewno przezyje kilka komputerów i nie potrzeba co poł roku wydawać
niepotrzebnie kasy na nowy wiartak. Widzieliście kiedyś żeby ktoś kupował
nowy samochód żamiast zmienić olej w starym ??? :)
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić poproś kogoś kto wie lub już to robił. Jak
pojdziesz do sklepu to powiedzą ci oczywiście ze pada ci wiatrak i zebys
kupił nowy :).
Jeżeli będziesz dalej eksploatował nienasmarowany wentylator w koncu dojdzie
do tego że zacznie się zacierać i w koncu przestanie się obracać.

Pozdrawiam

  RoBeRt

GG 1313009
ICQ 63826612