wybór partycji na OS

Autor: Arek Matuszak (arkadiusz.matuszak_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Fri 08 Aug 2003 - 23:24:20 MET DST

Witam!

Wlasnie czeka mnie bolesna chwila kiedy musze zainstalować system operacyjny
na nowo. Generalnie jestem chory jak mam to robic - mase rzeczy musze
instalować i zajmuje mi to cale żmudne godziny... Ale ja nie o tym :-)

Zawsze wyznawałem zasade żeby system stawiać na małej partycji -
przeznaczonej tylko i wyłącznie dla niego - i w czasie instalacji
formatowanej. Mam teraz jedną małą (5GB) - na niej siedzi XP i drugą 15GB -
tam siedzą apkliacje, dokumenty itd. Musze zainstalować go na nowo (nowa
płyta i procek) ale nie chce formatowac tej malej partycji na początku - chce
zrobić jeszcze jedną na końcu i tam go zasadzić. Tylko: gdzie odczyt danych z
dysku jest najszybszy? Nie przypadkiem na początku dysku? Instalująć go na
koncu nie naraże się na spadek wydajności? Mam nadzieje ze pytanie nie jest
głupie :-)

PozdrawiAM!