KOMPUTER DO ZASTOSOWAN BIUROWYCH..zobacz.. help me

Autor: kovolski (kovolski_at_2com.pl)
Data: Thu 07 Aug 2003 - 21:07:57 MET DST

Witam..

Nie dawno poproszono mnie o porade..dotyczaca skonfigurowania zestawu
komputerowego dla osoby prowadzacej małą..firmę..Komp do zastosowań
biurowych..Sam komputer ma być ekonomiczny tzn...jakość za średnią..cenę
natomiast peryferia mają być dobrej jakości..Jako że nie mam orientacji..w
dzisiejszych kanonach sprzętowych proszę..o poradę..O to komputer który moim
zdaniem zaspokoi potrzeby mojego klienta w naiwasach podałem..ewentualne
ceny ..Biorę pod uwagę 2 warianty zestaw z monitorem CRT lub TFT..i taki
wybór przedstawię mojemu przyjacielowi..Ja proponuje:

PROCESOR: AMD ATHLON 1.7 0.13 Mic Box 270zl
PŁYTA : Asus A7V8X-X (KT400),FSB333,DDR333+,AGPx8,U133,Sound 6.1 ATX
tylko 300 zl
PAMIĘCI : i tu problem bo podrożały:-(( ale DDR 256MB PC2700 333 MHz GeIL
VALUE CL 2.5 170 zł
GRAFIKA : X-Power ATi RADEON 9000 128MB TV-out/DVI tylko 291 zl
DYSK :Seagate Barracuda 7200.7 80GB, 7200, ATA/100 (ST380011A) 350

NAPĘD :Lite-ON 48/24/48 (LTR-48246S) OEM oprogramowanie dam od swojej
identynej w BOX ta kosztuje 180zl
OBUDOWA: to jakieś.. 140 zł na jakąś większą lepszą z zasialaczem 350 W USB
FRONT
FDD: mam w piwnicy około 20 sprezentuje koledze jeden..
I MAMY KOMPUTER ZA 1700 zł ale się zgrało z zegarem ATHLONA hihi

TRZEBA POWIEDZIEĆ ŻE Z GŁÓWKĄ ZŁOŻONY..tani w miare a niezły

Teraz gorsza sprawa peryferia:
DRUKARKA:HP PHOTO SMART 7150 450 zł nio trochę kosztuje ale HP 5550 kosztuje
tyle samo więc ...a może coś innego ale ta cena za cudo!
SKANER : i tu naprawde nie wiem co taniego sprawnego ..i z softem w
języku polskim najlepiej :-) do kopiowania pojedyńczych dokumentów
koniecznie na USB

I właśnie a może choć ja to odradzam kupić kombajn drukarka + skaner za 900
czy to lepsze do kopi dokumentów

GŁOŚNIKI : tu ważna cena dlatego Creative Inspire 4400 4.1 BOX za 230 zł
podłączy sie do płyty Asusa..i już
KLAWAITURA: to sobie cenię więc..żadnych bezprzewodowych cudów tylko :
Logitech DELUXE ACCESS II PS/2 OEM za 60 zł
MYSZ : LOGITECH OPTICAL ZA 80 zł ale kusi fajny wynalazek Mysz A4TECH OPTO
Radio (315) RFSOP-35 przeczytajcie sobie opis np. na stronie VOBIS kosztuje
150 zł bezprzewodowa opyuczna ale jak się ładuje hihi ..
PAD :Gamepad Logitech WingMan Precision USB za 50 zł ale sie nie rozleci ma
6 guzików i naprawde fajny

Kieszzenie na HDD 3 takie same będą konieczne w jednej 80 GB BARACUDA W II
2.1 DYSK FIRMY I w III 1.2GB dysk firmy II czy da się podłączyć te dyski
do kieszeni ATA 100 której wymaga BARACUDA..kiedyś miałem taki wynalazek że
jakoś się dało jak jest teraz...Kombinacja z kieszeniami jest konieczna z
uwagi na pufność danych firmowych przełącznikien od kieszeni dzieci włączą
sobie swój dysk a znajomy włączy lub włoży w razie potreby swój..hihi

CENA PERYFERII OKOŁO 1270 zł Nio sporo ale takie wymagania...Oszczędzasz na
komp żeby mieć fajne peryferia do biura..

I moi drodzy tu nie mam orientacji monitor....

czy CRT ja doradzam Iiyama 17" HM703UT za 870 zł droga albo jakiś tańszy
Flathronik...za 700zł
czy może jakiś 15 cali LCD z DVI czy to ma sens za powiedzmy 1200-1400 zł
doradźcie co warto...

Doradźcie...

Ceny są szacunkowe podsumowując moją analizę można dojść do wniosków cena
komputera proponowanego
wynosi:
Z Monitorem CRT :3660 zł - 3760 w zależności od monitorajaki zostanie
wybrany
Z Monitorem LCD: 4170 do 4370 zł
hmm......Ceny nie odstraszają znajomego bowien od tego odlicza sobie 22% VAT
bowiem sprzęt brany jest na firmę więc cena nawet maxymalnego zestawu z
LCD..wynosi 3250 zł faktycznie!!Liczymy że troche da sie urwać u
sprzedawcy..

PROSZĘ O UWAGI OPINIE>>>NAGANY POCHWAŁY HIHIHI..cio myślicie...doradźcie w
sprawie peryferii i monitora..pozdrawiam każda opinia będzie cenna..

kovolski_at_2com.pl gg# 1228942
POZDRAWIAM