komputer dla "rodziny"

Autor: Marcin Daczkowski (merdacz_at_mat.uni.torun.pl)
Data: Thu 07 Aug 2003 - 15:42:49 MET DST

Witam.

Oto takie coś:

+ AMD Athlon XP 2200+ / 266 BOX
+ ASUS A7V8X-X, KT400, DDR333, AGP8x, LAN, SOUND, ATX
+ Modecom Prostation

+ Kingston DDR 256MB PC-333 (KVR333X64C25/256) [60]
+ Seagate 80 GB Barracuda 7200.7 ST380011A [12]

+ Belinea 103085 [36]
+ GeForce2 MX-400 64MB SDRAM + tv-out 64-bit
+ Creative SoundWorks SBS-250 BOX

+ TEAC FDD 1,44MB 3,5"

* CoolerMaster UTC - F18
* CoolerMaster UTC - A24

* Logitech Pilot Plus Optical OEM (B69)
* Deluxe Access OEM (PS2)

Ma to byc komputer dla mojej chrzestnej i jej rodziny. Stosowany do
codziennej pracy "biurkowej", ogladania filmow (tak sadze :) a nie do
jakiegos ekstrmalnego grania. SO bedzie prawdopodobnie linux [i hope
so!]. Z komputera bedzie korzystalo tez dwoje dzieci w wieku jedno
szkolnym, drugie przedszkolnym. Stad oprocz sugesti
co do stabilnosci takiego rozwiazania, ew. waskiego gardla rowniez
te dotyczce wytrzymalosci fizycznej sprzetu (ach ile to sily drzemie
w szkrabach ;)

Przy wyborze plyty i chipsetu maba kierowalem sie mozliwoscia rozbudowy
tego komputera w niedalekiej przyszlosci. Ponadto nie wiem na ile
aktualne sa klopoty z wydajnoscia pamieci 400Mhz na KT400 (to jeden z
powodow dla ktorych wybralem 333Mhz - drugi to cena).

Jednoczesnie staralem sie wybierac czesci i podzespoly znanych,
sprawdzonych firm - sadze ze to daje pewna gwarancje wykonania
_poszczegolnych_ egzemplarzy ich produktow, a nawet jezeli tarfi sie
przypadkiem podzespol wadliwy nie bedzie klopotow z jego wymiana. jesli
sie myle prosze mnie poprawic.

Mam pewne watpliwosci co do obudowy. Osobiscie jestem fanem Chieftec'a
(btw. co sadzicie o serii Apollo?) ale niestety na taka cene nie moge
sobie w przypadku tego zestawu pozwolic. CO do tego modecoma to moje
watpliwosci wynikaja z tego ze nigdzie nie moglem odnalezc inforamcji o
tym jaki znajduje sie w niej zasilacz. Co moglibyscie polecic do tej
konfiguracji (ciekawy design nie jest tu priorytetowy lecz (w miare)
cicha praca i stabilnosc przyszlego systemu). POnadto pragnalbym
zaznaczyc ze procesor, pamiec, co kolwiek *nie* bedzie overclockowane.

TIA!

--
Marcin `babun` Daczkowski
Alkohol pity z umiarem może być spożywany w dużych ilosciach.