Re: Na co mi szerokie pasmo w 17''?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Thu 07 Aug 2003 - 11:04:57 MET DST

Artur Czeczko wrote:
> Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl>
> Częstotliwość odchylania poziomego pomnożona przez liczbę pikseli
> w poziomie (w przybliżeniu)

Konkretnie to do liczby pikseli w poziomie trzeba też dodać te które są
wygaszone podczas powrotu plamki. czyli jakieś 20÷40% więcej, zależnie od
ustawień karty graficznej.

> nie może przekroczyć maksymalnego pasma.

Może, tylko że obraz robi się zamazany, bo szerokość piksela wychodzi
mniejsza niż szerokość impulsu wynikająca z rozmazania przez elektronikę.
Koledze gawroniastemu przy 1024×768,85Hz pixelclock będzie pracował przy
~100MHz, a nawet średnich parametrów 17" (85kHz max h_sync) bezproblemowo
mają lepsze pasmo. Inna rzecz, że w 1024×768 można w klaustrofobię popaść
;-)

> Jak wyświetlisz na ekranie gęsto upakowane pionowe linie, to
> na to chyba nie ma bata, zdaje się, że w prawie każdym monitorze będzie
> mora...

Z tym, że w tych lepszych jest nad nią kontrola, a w tych gorszych
kontroli nie ma, albo trzeba wybierać np. między morą, a brakiem
zbieżności w pionie :-/

--
Pozdrówka,
        Artur