Problem: Podłączenie wyjść Z PRZODU obudowy

Autor: Tomasz Lisowski (jtlis_at_pf.NOSPAM.pl)
Data: Thu 07 Aug 2003 - 07:53:09 MET DST

Marzy mi się obudowa, która miałaby wyjścia (np. audio, USB, Fireware, itp.)
z przodu i właśnie taką znalazłem (już jest w Polsce seria Chieftec BX). Z
drugiej strony płyty główne (np. Asus A7N8X Deluxe, czy Abit NF7-S 2.0) mają
zazwyczaj cały blok wyjść z tyłu obudowy.

Jak więc mogę wykorzystać wyjścia, które obudowa oferuje z przodu? Nie mogę
przecież zamontować płyty w pozycji obróconej o 180 stopni i stosować jakieś
przejściówki do wyjść z przodu obudowy, bo przecież z tyłu pozostanie
podłączenie klawiatury, portów COM czy LPT. Czy muszę więc dokonywać jakichś
przelutowań w płycie głównej (utrata gwarancji!), aby wyprowadzić wyjścia z
tyłu na przód, czy też płyty główne jakoś przewidują kombinacje z wyjściami
z przodu, o których nie mam pojęcia? Bardzo proszę o wskazówki.

Update: Zauważyłem, że pojawiają się śledzie z wyjściami (na TYŁ obudowy),
które należy podłączać do gniazd (pinów) na płycie :-), ale w zasadzie tylko
dla USB czy Firewire. Nie widziałem natomiast podobnych rozwiązań dla audio.
Poza tym, chyba nie jest to rozwiązanie jeszcze powszechnie dostępne ;-)

Pozdrawiam
Tomek