Re: Dobór taniej płyty

Autor: Tomek Głowacki (tomek_at_nospam_pseinfo.pl)
Data: Wed 06 Aug 2003 - 14:56:21 MET DST

Tomac wrote:

> Grafika - stara Vanta, (AGP x 2)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Modem - Penytagram Diablo
> Dysk i napędy - wszystko "standardowe" żadnych sensacji :-)

[cut]

> Kandydaci:
> ASUS A7V8X-X KT400 - mój cichy faworyt, ma wszystko co potrzeba , w tym
> włączane w biosie AGPx2 (tak zeznaje archiwum grupy)
> GIGABYTE GA-7VA KT400 - trochę tańsza,
> MSI KT4V KT400, - nieco droższa,

Uważaj na grafikę! Jeżeli płytka obsługuje AGPx8 to w 99% nie wpasujesz
tej starej Vanty. Kwestia elektryki i co za tym idzie - kompatybilności
fizycznej złącza. Jeżeli karta ma dwa rowki na AGP (złącze podzielone na
3 sekcje) - powinna być uniwersalna i się wpasuje (ale nie wiem jak z
napięciami). Z tym nigdy nic nie wiadomo, trzeba poszukać, najlepiej
zdjęć złącz i odpowiednich im standardów. Samo przerzucenie w BIOSie nie
załatwia sprawy.

Polecam zainwestować w cokolwiek na AGPx4...

Pozdro,
Tomek