Re: dysk do serwera - wytrzymalosc i predkosc

Autor: Syco (syco_at_go2.pl)
Data: Tue 05 Aug 2003 - 10:30:57 MET DST

Użytkownik "gibs0n" <gibs0n_at_skysquad.net> napisał w wiadomości
> nie napisalem ze takie dyski istnieja.. moje pytanie dotyczylo *jak
> najbardziej wytrzymalych* (pod wzgledem czasu dzialania) dyskow ATA a nie
> *niesmiertelne* dyski ATA.. wydaje mi sie ze nie wiele serwerow _domowych_
> ma zamontowane dyski SCSI, tym bardziej jesli ich glowna rola jest
> udostepnianie plikow (czyli duza pojemnosc dyskow)... swoja droga, wiem ze
> SCSI to dyski duzo mniej awaryjne niz ATA, ale niestety, jak juz
napisalem -
> nie stac mnie na taki sprzet...

A moze SATA ? Tyle, ze to nowość i nikt ci nie powie nic o awaryjnosci. Mam
od dwoch tygodni maxtora (chcialem sprawdzic te ich lozyska olejowe i jestem
zadowolony). Dodatkowo plyta GigaByte GA-7NNXP ma mozliwosc tworzenia RAIDu
i GigaRAIDu. SATA ma mozliwos hotswapu, to tez plus w serwerze, a cena SATA
nie jest taka duza w porownaniu ze zwyklym ATA. Nikt nie jest ci w stanie
powiedziec nic o awaryjnosci nowych dyskow, bo nikt nie uzywal go przez min
2 lata. Zatem kupujac nowke HDD IMHO musisz zaryzykowac.

Pozdrawiam:
Bartek Kozlowski