Re: testy monitora?

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Sun 31 Aug 2003 - 12:58:21 MET DST

> hmm...bo ma najlepsze parametry z tych wszystkich monitorow, a jesli
chodzi
> o tego NECa to kolory ma jaskrawsze (chociaz moze to zalezy od oka)

a ktore to parametry sa lepsze w tym samsungu ??? co do jaskrawszych kolorow
to raczej zaleta ... wieksza ostrosc. Wszystko da sie ustawic. Z tego co
widze to ludzie lubia tak jaskrawy obraz, ze ustawiaja sobie jaskrawosc na
100% a jasnosc na 50% ... nie dziw sie pozniej, ze obraz dziwnie wyglada
przy takich ustawieniach ...

> [...]
wygladalo
> gdyby bylo zle. Jestem zwyklym userem, ktory nie chce kupic kota w worku i
> boje sie ze w sklepie nie bede wstanie dopatrzec sie ewentualnych bledow w
> monitorze (co moze wyjsc po pewnym czasie uzytkowania gdy cos bedzie
wpadac
> w oko). Moze jest jakas strona z obrazkami, jak poprawienie powinno
> pokazywac moire, geometrie lub kolory. Wiadomo ze nie bede mial sciany
> monitorow o tym samym modelu, ale conajwyzej tylko jedna szt. wiec musze
> jakos wylapac ewentualna wadliwosc tej konkretnej sztuki.

Zla gemoretria to pojecie wzgledne:) Wlaczasz sobie poprostu siatke i
patrzysz czy linie nie sa pokrzywione w ktoryms miejscu. Najbardziej bedzie
to chyba widac przy brzegach ekranu i na to zwracaj najwieksza uwage. Druga
sprawa to zbieznosc kolorow. Jezeli patrzac na linie widzisz jakby sie ona
rozdwajala tzn., ze cos jest nie tak ze zbieznoscia (kiedys mialem takiego
starego trinitrona w ktorym mozna bylo to recznie regulowac, teraz jest to
ustawiane fabrycznie).
Jezeli chcesz sprawdzic ostrosc obrazu na calej powierzchni to odpalasz
sobie test w ktorym na caly ekranie pojawiaja sie napisy pt. "full screen".
Przygladasz sie dokladnie czy w kazdym miejscu beda tak samo wyrazne.
Co do kolorow to jezeli przez te lata nie przeszkadzaly ci kolory na twoim
monitorze to tym bardziej nie beda przeszkadzac na nowym ... To poprostu
trzeba widziec. Jezeli nie potrafisz ocenic czy kolory sa dobre tzn. ze
tobie to nie przeszkadza i raczej nie zawracaj sobie tym glowy. W NEC'ach
jest kineskop superbright przez co przy ogladaniu filmow masz bardzo jasny i
wyrazny obraz ...