Problemy z nowym komputerem. Celek + MSI

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Mon 04 Aug 2003 - 09:34:04 MET DST

Witam.

Koleżanka kupiła sobie niedawno komputer.
Ma to to w środku Celeronka 2 GHz, płyta MSI 865P Neo z dźwiękiem 6
kanałowym, grafika to Radeon 9200. Chodził on 2 dni i w ostatnią sobotę
odmówił współpracy. Ma dziś wrócić do sklepu.
Objawy były takie, że po pewnym czasie pracy potrafił się poprostu
wyłączyć. A w sobotę już wogóle nie chciał się włączyć i tak mu zostało.
Podejrzewam zasilacz, w komputerze są dwa napędy: CD-RW oraz DVD,
pierwszy to LG a drugi chyba Pioneer. Byłem świadkiem jednego takiego
"wyłączenia" się komputera po tym jak zainstalowałem jakąś grę z CD.

Inny problem jaki zdołałem wykryć to to że dysk twardy, Maxtor 80 GB,
pracuje w UDMA 2 (?!). To już DVD pracuje w 4 trybie. W jakimś tam Disk
Speed'zie wyszło dyskowi ok. 30 MB/s, jak dla mnie to troszke mało jak
na taki dysk. Zdaje się, że dysk jest ATA133 natomiast płyta obsługuje
(wg instrukcji) ATA100 maksymalnie i się "nie dogadały".
Jestem właśnie na etapie przeglądania stronki Maxtora. Może będzie tam
jakieś narzędzie. Chyba że jeszcze trzeba cos ze strony płyty gł.
zainstalwać. Do chipsetu są dwie instalki, zainstalowany jest tzw.
Chipset Software Installation. Płyta nie ma RAID'a więc ta druga
instalka - Aplication Accelerator jest chyba nie potrzebna, tak piszą na
stronce Intela.
Jeśli ktoś miał takie problemy i ma jakąś solucje to poprosze :).

Pozdrawiam,
Wołek.

--
Wołek | www.wolek.prv.pl | wolek[at]pf.pl