Re: pytanko

Autor: KRiZBi (krizbi_at_N_O__4__S_P_A_Mgower.pl)
Data: Sat 02 Aug 2003 - 23:22:45 MET DST

Dnia Fri, 1 Aug 2003 22:44:09 +0200 Pawelus w wiadomości
<bgeknc$hav$1_at_atlantis.news.tpi.pl> napisał/a:

>Mialem kiedys taka sytuacje:
>laczylem sie przez modem z Internetem, nastepnie rozlaczylem sie z
>Internetem programowo i wylaczylem komputer.
>Gdy po paru minutach wlaczylem ponownie komputer okazalo sie, ze modem
>pracuje (chyba pracowal caly czas) - tzn slychac bylo jego odglosy w
>sluchawce telefonicznej.
>Jestem ciekawy czy to mozliwe, aby przez caly ten czas bylo nawiazane
>polaczenie z Internetem.

Potwierdzam, miałem kiedys podobną akcję. Po prostu coś się skopało z
modemem na centrali i ten nie rozłączył połączenia i działał sobie w
najlepsze - powiesił się czy co ? ;) Zorientowałem sie gdy po 2-3
godzinach chciałem gdzieś zadzwonić - podnoszę słuchawkę a tu znajome
szumy. Musiałem dzwonić z komórki do biura napraw aby mnie rozłączyli
na centrali. Nawet nie chcę myśleć co byłoby gdybym się nie
zorientował i modem sam sie zresetował po np. 12h... Oczywiście TePSy
mi ten czas policzyli, musiałem się jeszcze o to wykłuać w BOKu i
gdyby nie dowód że zgłaszałem awarię to bym za to płacił. Za to
bonusowo dostałem od nich nową odjazdową paranoję - czasem, jeszcze
sprawdzam czy linia jest wolna po rozłączeniu :(((

>W zwiazku z ta sytuacja nasuwa mi sie inne pytanie. Czy jest mozliwosc
>sciagania przez kogos niepowolanego z Internetu danych z dysku wylaczonego
>komputera a tylko podpietego do linii telefonicznej? Ja uwazam ze nie (dysk
>nie jest przeciez zasilany) ale moj kolega twierdzi, ze tak. Kto ma racje?

No pewnie że nie bo niby jak chcesz zmusić niedziałający procesor aby
odczytał dane z niedziałającego dysku i wysłał przez niedziałający
modem ? :)

pozdro

--
KRiZBi